in de metro-boemel - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu in de metro-boemel - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

in de metro-boemel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanmorgen naar viceversa het station hier in die Strand gelopen voor informatie en na overleg op de trein van 9 uur gestapt richting Kaapstad. Uit veiligheid gekoezen voor eerste klas en daar was dan ook ruimte te over....Tot mijn verbazing vertrok de trein enkele minuten te vroeg.. De afstand van ruim 50 kilometer werd in anderhalf uur afgelegd en ondanks de benaming metro had het meer weg van een boemeltrein..
Maar hoe dan ook ik kwam in Kaapstad en heb daar in mij eentje verschillende minder toerisch getinte zaken bekeken.. Een oude tot artistieke bedoedinkjes omgedoopte slaven-kerk de St Stephan, ben naar boven de gestapt door de bontgeverfde straten van die Bo Kaap , heb opnieuw genoten van de lommer van de Kompanjietuin en het museum van District Six bezocht Deze kleurlingen wijk is in de zestiger jaren met de grond gelijk gemaakt om 'schoon schip' te maken De inwoners werden naar de Kaapse vlakte afgevoerd...
Geen ogenblik heb ik me onveilig gevoeldbehalve toen ik op de terugweg naar het station haast verdwaalde in al die verkoopstalletjes op een enorm parkeerterrein..
De trein naar huis bleek vol met echt forenzenpubliek van alle kleurgradaties..
Een leuk gesprekje gehad ter afleiding ,want van naar buiten kijken kwam niet veel.. de ramen waren als matglas zo vuil....
Verder deze laatste avond als familie buiten de deur gegeten volgens de formule "meals on wheels" dwz bij een take away inladen en naar een prachtig beschut stukje strand rijden om daar van de zonsondergang, uitzicht en branding al etend en drinkend te genieten.
Fotos van mijn Kaapse indrukken heb ik niet gemaakt want had het apparaat expres thuis gelaten om minder om handen te hebben deze eerste keer......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 117530

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: