"frysk bloed tsjoch op.." - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu "frysk bloed tsjoch op.." - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

"frysk bloed tsjoch op.."

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dawie (Klara haar vriend) zit in de wijnhandel en moest een aantal bestellingen wegbrengen.. Zo raakte ik gisteren in Pelgrims Rus. Na 21 jaar weer eens een keertje... Voorzien vanen heuse rondweg en veel autochtone verkoopstalletjes was het verder nog als vanouds dit van oorsprong goudzoekers dorp ... Dawie stelde me voor aan de restauranteigenaar als zijn Hollander... Natuurlijk volgt dan mijn beroepsdeformatie van het de topografische correctie : Nederland of wel Friesland.. Tot mijn grote verbazing begon de persoon direct - zij het met enig accent- het Friese volkslied aan te heffen.. Bij de derde regel was ik mijn verbazing te boven en galmde mee: "Kling dan en davearje fier yn it run... " Nu moet ik snel naar school om de eerste klassertjes een Nederlands liedje aan te leren olv Klara
Tenslotte nog een verrassing : vanavond hoop ik zwagers Rim en Hans te ontmoeten op hun blitz-strip door Suid Afrika

  • 25 Januari 2008 - 08:05

    Steina:

    lieve fedde
    dit is een beter bericht .je hebt het er maar gezellig ,en ook nog het friese volkslied .ik hoor je zingen .ik wens je
    hele gezellige dagen met je familie.
    groet steina

  • 27 Januari 2008 - 17:03

    Dijkies:

    Lieve meneer Fedde,

    wat een belevenissen daar zo ver van ons in een mooi land met van die aardige mensen en lekker warm weer.
    Over de temperatuur hebben we hier ook niet te klagen voor de tijd van het jaar, wel over de regen en harde wind.
    Hier gaat alles zijn gangetje huiswerk maken (niet altijd met even veel plezier volgens zeggen zijn ze alle drie al lang weer aan vakantie toe).
    Vanochtend hadden we een raad van kerkendienst in de oerdracht met als voorgangers ds. Lindhout en ds. Pijlman een mooie dienst en weer ouderwets gezellig bezet.
    Vanavond gaat het over de verhalen en liederen bij paulus EEN LANGE WEG
    door 5 mensen uit bolsward onder muzikale begeleiding van Pé Vellinga(meester van groep 8 van Janine vorig jaar) als het net zo word als vorig jaar dan belooft het een mooie dienst te worden.
    Groetjes uit het altijd naar koffie geurende kleine "fleckje" op de aardbol.
    Nynke Anna & aanhang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 117549

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: