in de hongaarse betuwe - Reisverslag uit Tiszakerecseny, Hongarije van frerejacques - WaarBenJij.nu in de hongaarse betuwe - Reisverslag uit Tiszakerecseny, Hongarije van frerejacques - WaarBenJij.nu

in de hongaarse betuwe

Door: zelf

03 Augustus 2008 | Hongarije, Tiszakerecseny

Verder verhuisd naar het oosten en ben nu aan de oever van de Tisza-rivier ineen klein dorp.. hier verblijf ik bij Melle, een Friese vriend , die zich hier vlak bij de grens met de Oekraine een doornssee hongaars huis heeft gekocht inclusief het eenvoudige zitbankje voor het hek links van de de ingang... Weer veel indrukken opgedaan.. teveel om nu bij stil te staan Deze letters zijn dan ook eerder als en levensteken te beschouwen. alles wordt keurig opgeschreven in het europese dagboekschrift...
Gisteren "potjiekos" niet op zijn afrikaans ,maar op hongaarse wijze en na afloop in het donker op de bijna onverlichte fiets zo'n 13 km terug .. ... Het weer is goed . , haast te warm en dan is het goed toeven op dat vermelde bankje ..
Het hongaars volgen blijkt een stevige worsteling.. boeiend is dat hierin de uiterwaarden van de rivier de zeldzame schuwe zwarte ooievaar broedt m welke ik ook in departement nievre in midden Franrijk tegen kwam , krap 2 maand geleden.. Nu stop ik want moet me omkleden om psalmen in het hongaars te gaan zingen in de templom reformatus en daarna met de dominee "in gesprek ????" dankzij mij tolk ..

• 30 Juli 2008 - 18:24

Kees Letty En Dieke:

Hallo Fedde! Wat een globetrotseerder ben je toch! goede tijd gewenst!
    liefs, van ons

• 31 Juli 2008 - 17:41

Helene:

Dag Fedde, wij trekken nu ook oostwaarts (zijn de tassen aan het pakken). Lieve groet van ons vieren, Helene