de schoen... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van frerejacques - WaarBenJij.nu de schoen... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van frerejacques - WaarBenJij.nu

de schoen...

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2009 | Egypte, Hurghada

Omdat het naar uitzag , dat ik zondag niet "ergens de stekker erin zou kunnen steken" wegens andere plannen en hier op vrijdagmorgen een soort zondagsstilte waarneembaar was, besloten naar het vridgagebed te gaan in de naburige moskee.. de receptie had toegezegd dat iemend me zou vergezellen. maar teon het puntje bij het paaltje kwam werd me slechts de weg gewezen naar een tentachtig bouwsel hier op het terrein.. In het spoor van anderen raakte ik even over twaalf binnen ,maar ... bij het haastig uitdoen van het schoeisel trapte ik mij hak van de schoen.. Allah straft waarschijnlijk onmiddellijk, want ik had gelogen over het wassen van hoofd en handen . omdat ik al zo verlaat was.. De dienst deels gevolgd ,maar toen het overvol werd heb ik mijn plekje afgestaan aan nog steeds binnenkomende gebedsgangers. Zo ontmoette ik strompelend Achmed.. een van de obertjes.. Hij bood spontaan aan voor reparatie te willen zorgen bij mijn vraag naar een hier niet aanwezige schoenmaker.. Het was het enige paar dat ik meenam in mijn overmoedige zeer beperkte pakkerij voor deze trip ... Gisteravond na zijn dienst om 22.15 buiten het terrein afgesproken. omdat hij zich niet mocht melden op mijn kamer..
Vanmorgen met spnninggewwacht opnieuw buiten het hek en tot mijn verbazing kwam hij aanzetten met een op Arabische ??? wijze gerepareerde schoen... Ik kan weer rondstappen op vertrouwd en goed ingelopen schoeisel...Deze zal ik nooit weg smijten . laat staan naar iemands hoofd .. en een volgende keer neem ik tioch maar iets van reserve mee.. Er blijken hier in de naaste omgeving slecht slippers te koop ..


  • 14 Maart 2009 - 20:05

    Betty En Jens:

    Dat was met de hak over de sloot.
    Fijn dat we zo nu en dan even kunnen mee genieten van jou aparte capriolen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 117549

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: