thalassa,thalassa !!!! *) - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu thalassa,thalassa !!!! *) - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

thalassa,thalassa !!!! *)

29 November 2012 | Zuid-Afrika, Bothasig

Toen Hein mij gistermorgen weer naar de snelbus bracht, had hij een klassiek radiostation aan staan . Zo werd ik heerlijk geinjecteerd met een vioolconcertdeel van Bach. deel uit 3e symfonie van Beethoven en een stukje Brahms...De zender lijkt dus op Classic FM , maar in elk geval is hier "iets".....
In de stad net als de dag ervoor overgestapt op de bus ,die me al op zo'n 40 m boven zeespiegel bracht... en van hier begon het stapwerk..Wilde nl naar de hoger gelegen delen van Kaapstad .. Zo raakte ik in prachtige residentiele straten. Het uitzicht op de stad achter mij werd steeds fraaier. Maar het werd ook warmer en ik verloor aan hoogte toen ik de pas ( de Kloofnek) wilde bereiken.. even getwijfeld om toch maar terug te gaan... Maar een krap uurtje later bereikte ik dan toch mijn doel op 200m hoogte..... Uitzichten naar beide kanten:achter mij de stad en de kustlijn naar Blouberg en voor mij de oceaan en het prachtige Campsbaai. en er waaide een licht briesje van die kant...Lekker gezeten en even gebotaniseerd...
Toen afgedaald al zigzaggend met afwisselend de blik op de Twaalf apostelen ( westelijk rand van het Tafelberg massief) of Leeuwkop...
Onder mijn vermoeide voeten kort laten afkoelen in het veel koudere oceanische water om vervolgens op zoek te gaan naar bushaltes... die waren er wel,maar de bussen ontbraken... Zo liep ik maar door Clifton en Bantry baai, werd geattendeerd op een groep dolfijnen in het blauwe water en besloot in Seepunt in de schaduw nu echt te wachten op een bus.... Maar die daagde in 3 kwartier ondanks alle informatie, welke ik boven op Kloofnek had gelezen, niet op.. weer verder gestapt.... en toen uiteindelijk een bus in de verte opdaagde maar vlak voor mij ogen rechtsomkeerd maakte ,was de maat bij mij vol...
Een taxibusje met oa een blanke passagier trok claxonerend mijn aandacht.... en ik waagde de stap...
Wat een ervaring....Daar waar ik in "transvaal" zo voor ben gewaarschuwd , ging helemaal niet op.. Behoorlijk gelachen om de malle gedragingen en uitspraken van de chauffeur..
Eenmaal in Strandstraat en op bekend terrein ,vond ik het welletjes, want wilde de bus van13.15 naar Bothasig wel graag halen.. en dus werd het laatste deel toch ..maar weer gestapt.....

*) die klassieke opleiding blijft me parten spelen: 4e klas Gymnasium ... Xenophon... Anabasis ... de Grieken die huiswaarts keren van een veldtocht zien eindelijk de zee en weten dat er dan ergens een schip zal zijn voor hun thuisreis ..

• 29 November 2012 - 08:40

Cor:

Hallo Fedde, wat in moai ferslag silst wol tige wurg west ha mar wer in hiele ervaring wie juster nei de kings speech ik foun it hiel moai anneke wie dr ek ha in it skoft efkes mei har praat fierder hjir gjin neis restig waar leafs en in tut fan cor

• 29 November 2012 - 19:30

Annie:

Wat veel beleefd op 1 dag , mooie muziek , prachtige vergezichten ,wandelen , en dan de dolfijnen wat lijkt mij dat mooi te zien .
    Klassiek FM stond bij ons elke dag aan ,vanmiddag had ik het er ook op ,was er ook weer prachtige muziek .

Mijn dag was minder spannend dan de jouwe hoor , heb op Rinze zijn kamer het kozijn wit geverfd , en de muur er om heen gesausd, mijn uitzicht was niet verder dan de buren hun woning , iets heel anders dan de jouwe dus , maar de zon scheen het leek even voorjaar , ben best een beetje trots op mij zelf hoor , maak er vast een leuke legeer kamer van , volgende week maar weer verder met sausen , morgen oppassen , en het weekend is voor mij .
    Ergens staat straks jou vliegtuig weer klaar voor je eigen thuisreis Fedde, heb je al zin ???