vrijdag...visdag...in......... - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu vrijdag...visdag...in......... - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

vrijdag...visdag...in.........

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2012 | Zuid-Afrika, Bothasig

Raak steeds meer bedreven in hantering van het Kaapse openbaar vervoer. Nergens staan rijschema's aangeplakt, maar weet nu uitdraaien van de bustijden te verkrijgen bij een smoezelig van tralies voorzien loket..... De dame kent me nu al.... als ze aanwezig is, want ook tref ik meerdere keren het bordje aan dat ze voor 10 min afwezig is,waarbij die tijdsduur wel extreem wordt uitgerekt....
Gistermorgen koos ik voor een bus naar Houtbaai, dat fraai genesteld in een kom tussen de bergen westelijk ongeveer halverwege het Kaapse schiereiland ligt. Had het al vaker bezocht...De bus raakte nogal bezet met donkergekleurde de vrouwen,die veel plezier hadden en met hun harde stemmen en keel'klokgeluiden zoveel kabaal maakten dat ik bijna mijn vingers in de oren wilde stoppen.
Al rijdend verdwenen ze stuk voor stuk in de chique villawijken van Clifton en Campsbaai.... Op pad naar hun werk????
Het laatste stuk van de rit was indrukwekkend: hoog boven de oceaan al windend om de uitlopers van de Karbonkelberg...
In Houtbaai viel amper te vertoeven....De stormachtige aflandige wind blies me tussen verstuivend zand bijna het water in.. en ik had nog wel zo gehoopt aan de kade een gebakken visje te verschalken...
Dus direct maar rechtsomkeerd ,want de volgende gelegenheid zou 2 uur later zijn..
Eenmaal ik Kaapstad terug gezwind naar het station en ik had geluk: om 12uur vertrok er een boemel naar...Vishoek aan de andere kant van het schiereiland
Gauw wat padkos ingeslagen: warme roosterkoek en een soort smeerworst, waar Boudewijn altijd denigrerend over vertelde en die ik nog nooit gekocht had...
De tocht van eerder deze week herhaald en was erg nieiuwsgierig naar de situatie met die stormwind volop de kust.... De trein reed op bepaalde langzaam ,want het was vloed en het schuim van de golven lag soms op de rails ......
Eenmaal op bestemming mijn visje gekocht en verorberd in de luwte van een kleedhokje ,want op de volle wind zou ik het papier van de verpakking met beide handen hebben moeten openhouden om bij de warme vis te komen.....
O ja nog iets ... ter hoogte van Wiijnberg stapte een scholier de trein in Keurig in schoolkleding: donkerblauw colbertje , wit overhemd, blauw gestreepte stropdas, lichte kakikleurige korte broek en dito hoge kousen en donkerbruine schoenen.
Op zijn borstzak stond : spectemur agendo 1829. Zocht bij hem bevestiging van mijn latijnse kennis van 50jaar terug... en het klopte, zelfs de conjunctivus-constructie kwam weer boven..
"dat wij geacht worden bezig te zijn". Hij glimlachte en toen ik even later een beweging naar mijn keel maakte en verwees naar hem.... trok hij direct zijn stropdas recht.....
Na die reactie had ik het even te kwaad...
Hij stapte met mij in Vishoek uit ... Zijn donkere huidskleur stak prachtig af tegen broek en kousen.... Zal het dan toch eens goed komen in Suid Afrika??????

  • 01 December 2012 - 09:37

    Cor :

    wat er in moai ferhaal Fedde bist alle dagen mar betyd op paad wie juster nei it theater moaie foarstelling alinne in bytsje minsken en dertroch net safolle sfeer wie om 10 ure thus Sil wol spectaculair weze hege golven tink hjir restich gjin snie snachts bytsje froast en oerdei in graad of 4 al in goed wi kein winske en in tut fan cor e

  • 01 December 2012 - 10:36

    Annie:

    Bijzonder mooie belevenissen , ja erg hé kakelende vrouwen, moest er wel even om lachen .
    Lieve groet , en een fijn weekend !

  • 01 December 2012 - 20:50

    Jannie:

    He buurman,

    Wij binne jaloers op al die belevenissen fan buurman.
    Is het te kald om te swemmen in die grutte golven of te gevaarlijk miskien?
    Geniet der nog mar efkes. Jir is het kald mei ien ut Oosten winterse buien en hiel efkes wat vorst han



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bothasig

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 117339

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: