zo ken ik Thabazimbi niet - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu zo ken ik Thabazimbi niet - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

zo ken ik Thabazimbi niet

Door: zelf

11 December 2012 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Zit hier in mijn slaapkamer in lange broek en met een spencer..Vandaag de zon nog niet gezien.. somber en ..regenachtig dus . al 26 mm gemeten ..Zij zijn blij ,maar ik vind het wel ongewoon. Toch van morgen om 7uur geplonst.in de regen, maar het water was lekker warm..
Om 8 uur met Sytze weggereden in noordoost richting. Ruim 5 kwartier later en 125 km verder kwamen we in Vaalwater waar het nog harder plensde... Sytze belde naar de boer die hij voor stamboekkeuring wilde bezoeken zo'n 30 km verderop en daar zou het droog zijn ... Dat bleek dan ook het geval en de keuring in open lucht van vaarzen en jonge stieren kon doorgaan..
Boeiend om weer mee te maken.. Na afloop kwamen we bij de booerderij ,waar ook leeuwen en ander wild gehouden worden... Interessant om deze beesten in hun meer natuurlijke omgeving zo te zien.. De plaas is ook erg groot .. wel 9000 hectare....Voor de terugweg ook niet voor de kortere route over de Kransbergen gekozen .omdat daarin 2 bergpassen zitten ,welke met dit weer niet erg begaanbaar zijn m.a.w Sytze was bang voor "verspoeling" en dat zou een 2e Baviaanskloof-teleurstelling hebben opgeleverd..
Maar de rit om deze bergreeks ( Zie kaart Marakele nationaal park)heen was ook al boeiend genoeg..
Gisteren was ik ook mee met een soortgelijke keuring op 50 km afstand in de
richting van Botswana..
Begin de omgeving hier steeds beter te kennen

• 11 December 2012 - 20:38

Fam Dijk Joure:

Als we de verslagen lezen kun je niet anders zeggen dat er behoudens temperatuur verschillen er in het kille noorden ook erg weinig leeuwen zijn te ontdekken.
    Ofwel de verschillen zijn erg groot.
    Echter hier in de Jouwer hadden we wel Sinterklaas!!
    Het nieuwe Nederland met zijn "zes delen" is een groot succes gebleken en zeker de benaming van de "provinciën" was uiterst origineel. Naar verluidt heeft Dijkstra zijn creatieve geest hier sterke invloed op gehad.
    Ook de te vormen slagzin einde spel heeft heel wat hoofdbrekens gekost, maar uiteindelijk toch opgelost.
    Voor de Kerstdagen weer naar huis en zullen in de vroege uurtjes richting Amsterdam de verhalen wel te horen krijgen.
    O ja, 2 januari gaan de dagelijkse op en neertjes J<> ADAM weer van start. Ca. 2000 Abri´s en Mupi´s vervangen !! 6 weken 7 dagen 24 uur Non stop!!
    Het onderzoek naar de voorouders liep al snel stuk in Veenhuizen?? Hoe nu verder?? Advies gewenst.
    Groetjes uit een licht besneeuwd Joure.

• 11 December 2012 - 20:53

Jannie:

Hallo buurman,

Dus daar veel regen. Hier vandaag weer lichte sneeuwval.
    Was vanochtend wit en sneeuw is eigenlijk overdag ook blijven liggen. Zag net de strooiauto weer langskomen. Ook vannacht wat sneeuwval of regen en dan weer gladde wegen.
    Vanaf vrijdag weer 8 a 9 graden dus dan is dit wintertje ook weer voorbij.
    We zullen de verwarming volgende week maar wat hoger zetten in Rotsterhaule mocht buurman tenminste hier heen komen.
    We horen het nog wel wat de planning is.
    Groetjes en geniet dr nog maar even van.

• 12 December 2012 - 08:55

Cor:

Hoi Fedde spitich fan it waar hjir is de snie fordwoun hoopje dat it foarlopig sa bliuwt liket my leuk sa mei sytze op reis bliuwst noch efkes dere en dan wer nei klara ? fornuverj e dy noch mar efkes groetnis ek ut de psg en in tut fan cor

• 12 December 2012 - 11:57

Annie:

Wat weer een belevenissen , eng hoor die bergpassen vooral met regen brr
    Je gaat bijna weer richting Nederland lees ik , nog een paar fijne dagen Fedde .

Lieve groet