Chambersburg en Mennonieten - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu Chambersburg en Mennonieten - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

Chambersburg en Mennonieten

Door: zelf

01 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chambersburg

Vanmorgen om 9 uur een lift gekregen van Linda en Douwne tot in het centrum van hun woonplaats Chambersburg. Bekende werkwijze gevolgd en dus eerst naar de VVV. Voorzien van een goede plattegrond een wandeling gemaakt. De toelichtingen over de toedracht in de burgeroorlog riepen nogal vragen op en dus naar de bibliotheek. Daar stond een vrouw van de Amish haar boeken in te leveren. en zo kwam ik op de idee toch kontakt te maken met de Mennonieten.'Via een van de assistentes maakte ik een afspraak met de pastor en na een flinke wandeling werd ik door de al openstaande deur door hem naar binnen geroepen. Al gauw bleek, dat hij enkele jaren geleden in Nederland was en zelfs Witmarsum had bezocht. Weer iets later haalde hij een miniatuurafbeelding van de Vermaning uit Pingjum te voorschijn..
Al met al een reuze interessante kennnismaking. Hij wilde niet, dat ik die 5 mijl helemaal terugliep en bracht me naar de dichtsbijzijnde supermarket voor inkopen. ....Vanavond heb ik om de kookbeurt gevraagd.....

• 02 Oktober 2013 - 08:23

Annigje:

Wat speciaal Fedde . Documentaires over hen vind ik interessant , maar ook de roman boeken die gaan over de de Amish vind ik prachtig , hoe ze leven en denken , er is een heel mooie serie van ,
    ook daar is er veel verandering vooral onder de jeugd .
    Meestal reageer ik s,avonds laat he , maar ik ga nu niet niet op bed maar kom er net af , de zon schijnt het is wel koud maar mooi weer , zal de coniferen even inkorten anders groeien ze straks tot in de hemel .
    Geniet !!! en van hier de groetjes , Annie.

• 02 Oktober 2013 - 09:46

Cor :

leave fedde , wat wer in bysunder fedde verhaal giest ek noch nei die amish gemiente? Sit it hiele lan al op slot of kinst noch earne hinne hjir alles restig en goed noch steeds moai waar leafs cor