Pittsburg - Reisverslag uit Saxonburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu Pittsburg - Reisverslag uit Saxonburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

Pittsburg

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Saxonburg

Vanmorgen met de hele familie - kinderen incluis- afgedaald uit de bossen naar een van de grootste steden in de USA. Stad van het staal, aan de samenvloeiing van 2 rivieren met moeilijke indiaanse namennl de Allegheny en de Monongahela,die vanaf hier verder stromen als Ohio....
De stad ligt prachtig en heeft aan de zuidkant steile oevers.. Na parkeren op de noordoever tussen twee reusachtige stadions,stad het hele gezelchap met electisch rolstoel en 2 kinderwagens de dubbellagige brug over naar het zgn Point park. daar was het aldruk want veel gezinnetjes kwamen af op de grote gel badeend ,welke daar verankerd lag. Zelf bezichtigde ik het oudeste gebouwtje van de stad een onderdeel van fort Pitt uit 1764...
Van zijn Franse voorganger rest slechts de naam van de hoge oever Duquesne...Toen de familie uitgekeken was bij de eend en stad inliep ben ik naar de kabelbaan op voornoemde wal gstapt om 2oom hoger te genieten van het prachtige panorama van deze stad met zijn hoogbouw in het centrum van de landtong. Later trof ik hen weer en eenmaal terug bij de auto's scheiden de wegen enbezochten wij Linda , Douwne en mijn persoon de mooie botanische tuin in het universitaire deel van de stad... Op de terugweg in voorstad Cheswick het huis van Rachel Carson aangedaan... Zij was het die de (biologische) wereld 1962 de ogen opende voor de nadelen van de pesticiden met haar boek Dode Lente...
In regenachtig weer uiteindelijk bij schemering omhoog gekronkeld tot hier.... Moe maar zeer voldaan...

• 06 Oktober 2013 - 18:11

Annie :

Heel indrukwekkend allemaal ! snap dat je moe bent . Ik ben met Engelse les bezig
    haha ook vermoeiend hoor om alles in het oude hoofd te proppen .
    Ga nu even smoothie maken voor de broodnodige vitamine , daarna even tv hangen , en dan is het al weer bedtijd .
    Genietse , Lieve groet Annie

• 06 Oktober 2013 - 18:15

Nel:

Hoi spiegelbeeld,.......... Speculaasjes, ook hier al weer naar binnen gesmokkeld door mijn husband na een bezoekje aan het centrum!

Super dat je zo geniet, fijn om zo op verre afstand een klein beetje te kunnen lezen van al je wel en wee.

Lieve groet vanuit een prachtig zonnig Amsterdam.