Columbusdag - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu Columbusdag - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

Columbusdag

Door: zelf

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chambersburg

Weer een ervaring rijker....
Na een rustige start van de dag in de tweede helft van de morgen door Linda, die door de herfstvakantie niet met Douwne naar Shippensburg behoefde, in het stadscentrum gebracht . Het plan was verschillende nieuwe kennissen te bezoeken, maar dat pakte anders uit ...Tom Stendal had zijn winkel gesloten, Ruth en Patty waren niet present in de bibliotheek en eenmaal bij de Mennonieten aangeland bleek ook daar de zaak op slot: Jerry was met zijn hele staf op een soort van trainings/ontmoetingsdag...
Dan nog maar even geld opnemen.. Ook mis .. Alle banken bleken gesloten..
Restte niets anders dan huiswaarts te keren en besloot hiervoor niet de drukke Lincoln highway ( nr 30 )te kiezen, maar binnnendoor te stappen.. Lekker door het golvend landschap.. Maar rustig bleek die route ook niet... moest nogal eens de berm opzoeken.. Toch genoten en onderweg sojazaden voor mijn vruchtenschaal en - waarschijnlijk - zaden van een morgenster gevonden. Tegen het eind vond ik dat ik me na deze 5? of 6? mijl wel mocht tracteren op een pizza met rootbeer...Dit drankje is oorspronkelijk gemaakt op basis wortel van een inheemse plant en houdt zo het midden tussen cola en gemberbier ? Het is in elk geval zoetig en dorstleesend...
Eenmaal uitgerust toch van schoeisel veranderd en weer 4 mijl zuidoost gelopen naar Fayetteville , waar Douw in zijn apotheek werkzaam was en met hem na negenen teruggereden.. Ook hierbij weer van alles waargenomen.... De" kinderkamer" raakt versierd met namaak spinrag, uitgesneden pompoenen, skeletten en allerlei andere griezeligheden ,want we naderen Halloween..
Zal Jerry vragen ,hoe er bij hen over dit soort zaken wordt gedacht...

• 15 Oktober 2013 - 19:03

Cor:

Hoi Fedde dat wie wer in swiere dei sa al dat rinnen it wie hjir goed en restig waar hjoed moast efkes nei de bern e moast werke moarnmenier nei it theater foar in babyconcert? dr is al 1 foarstelling aflast ik sjoch wol en nei dy ut leafs cor

• 15 Oktober 2013 - 20:54

Pieter:

as wer thus bist kest wol wer op de fiets fedde,deze wieke al wer 35mm wetter hoan,geniet nog mar even.groetjes.hoi.

• 15 Oktober 2013 - 22:49

Annie:

Weer bijgekomen van New York en alweer een drukke dag wat een energie fedde .
    Ben benieuwd wat er van de zaden opkomt , ik kom ze wel bewonderen volgend jaar ,
    neem aan dat je thuis in de grond stopt .
    Ik stop ook ga lekker mijn bed in heb veel last van de fibromyalgie (Reuma) en last van de volle maan haha.
    Doeidoei Lieve groet Annie.