bij neef Roel op bezoek.. - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu bij neef Roel op bezoek.. - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

bij neef Roel op bezoek..

Door: zelf

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Prebbleton

Vandaag stond er meer wind, maar toch na het afronden van de rozensnoei voor het eerst een fietstochtje gemaakt op de gazelle van Wieke. De bedoeling was een rondje om ,maar dat liep uit op heuse tocht van wel 5 km, omdat ik steeds vastliep in doodlopende woonbuurtjes .. Zo kreeg ik wel een indruk van de riante nieuwbouw alhier.. Veel houtbouw ..
Thuis gekomen contact gemaakt met neef Roel, die hier al sinds 1962 woont. Hij spreekt nog behoorlijk nederlands en heeft me opgehaald voor een bezoek aan hem en zijn vrouw Bep op de 10 hectare hobbyfarm op een krappe 15 km van hier. Lekker bijgepraat o.a.over hun europese trip van enkele jaren terug ,maar vooral genoten van zijn onderkoelde-- Leeuwarder Dijkstra - humor.. Vanavond begonnen de kwartierstaat van de Meijers op te zetten.. er komen Zuidema's uit Kollumerland in voor en ben benieuwd of dat gaat leiden tot verwantschap met voornoemde Leeuwarders...
Het weer raakt wat meer bewolkt....

• 29 Januari 2014 - 10:17

Annie:

Volgens mij is het gezellig daar bij julile , leuk ! Ik heb even op de wereld klok gekeken , 10 uur in de avond en hier 10 uur in de morgen .
    Vanavond weer Engelse les , daarna blijft mijn vriendin even een kopje drinken , morgen Johannes jarig ,
    vrijdag oppassen , je ziet het het leven gaat hier gewoon door Fedde .
    Lekker slapen en morgen gezond weer op .
    Lieve groet Annie.

• 29 Januari 2014 - 16:06

Cor:

ja der moat je wol foar nei nei seelan stamboomundersyk soks kin hjir net hurde wyn ut it easten makket it kald hjir myn bloed wie sa goed dat ik pas oer 3 wike werom hoech te kommen . Anneke wie hjir krekt de osteopaat hat 1 dei wurke no wer in soad lest spytich joun nei it theater al om 18.30 foar in fotomoment mei heabeltsje sjen wat it wurd genietsje der mar fan alles doch ik ek leafs cor

• 29 Januari 2014 - 16:53

Pieter En Jannie:

Wat weer een WERELDREIS fedde,het is hier koud -1 overdag, vannacht -5,water afgetapt .Genieten maar Fedde,groetjes p en j.