voor het eerst/terug van weggeweest - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu voor het eerst/terug van weggeweest - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

voor het eerst/terug van weggeweest

20 Maart 2014 | Zuid-Afrika, White River

Zojuist met Betty een eerste wandeling voltooid naar het dorp...
Geen tijd om daar op de" rekenaar" in te gaan. Dus dan nu pas een verslag..
De vluchten van Amsterdam via Cairo zijn voorspoedig verlopen. In het eerste toestel hadden we zoveel plaats, dat Betty naar het raam aan de overkant kon om daar uit te kijken.. Elk hadden we zodoende 3 stoelen ter beschikking en kon dus heerlijk met de benen rechtuit....
Eerst was het bewolkt ,maar bij de Oostelijk uitlopers van de Alpen werd het helder.. Bij zonsondergang precies over Athene ,daarna iets van Kreta gezien en tenslotte na het passeren van de Nijl in Cairo geland.. Daar twee uur gewacht en toen met een airbus verder.. Ook daar hadden we elk 2 plaatsen en kon ik opgerold toch redelijk horizontaal en dus af en toe wegduitten.. Betty slaagde daar minder in...
Om 7 uur geland in een bewolkt!!! Johannesburg bij 19 graden.
Vlot door douane ... In de aankomsthal mijn NL-simkaart door een ZAmodel trachten te vervangen ,maar die bleek verlopen. Gelukkig was er een winkel nabij en met assistentie kon ik opnieuw de ZA-lug. in.. Nieuw nummer en mijn ZAbestand bleek ook verdwenen..
Toen naar buiten.... de zon was doorgebroken.. Naar het shuttlebusje-halteplek.. Om ruim 10 uur konden we instappen voor een rechtstreekse tocht naar Witrivier Betty wilde graag voorin zitten,maar werd nogal eens overmand door slaap en knikkebolde af en toe..Zelf had ik ook vaak hevige moeite bij de tijd te blijven.. Tijdens een tusssenstop 2uur na vertrek even benen gestrekt.. en toen weer verder.. Door de onbewolkte Schoemanskloof afgedaald in Nelspruit. Daar stond Klara al te wachten.. Vanuit de "verkoelde" bus overviel ons de broeirerige warmte van tegen de 30...
Eenmaal in het hoger gelegen Witrivier ons gedeist gehouden en na een korte zit op de stoep erin na een reis van 28 uur..
Dit verslag is geschreven bij Bertie en Jeanette... juisteven buiten de securiteitsbuurt van Tendelapark, waar ik Betty "thuis" heb achtergelaten..
Zij is vol van indrukken... en volgens mij vol van ondernemingslust...

• 20 Maart 2014 - 12:17

Jens:

Wat een mooi begin!! Het zal wel puffen worden.
    De sms communicatie is uitstekend! Vanmorgen verrast met een telefoontje!
    Hier alles ok. Mail nieuws door.
    Geniet! Een hartelijke groet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 20 Maart 2014 - 20:57

Annie:

Hoi Fedde ,
    28 uur wat weer een lange reis zeg , en wat een luxe 2 stoelen voor de prijs van 1 ,haha .
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen !
    Geniet er van , en sterkte met ondernemingslust van je zus !
    Hier alles goed ,zaterdag met een vriendin naar de Pasar Malam in het fec ,
    is altijd leuk en gezellig , zondag eet ik bij Johannes , morgen weer oppassen , zo ben je weer helemaal op de hoogte van mijn wel en wee Fedde .
    Een fijne vakantie , lieve groet Annie

• 21 Maart 2014 - 09:04

Cor:

Hoi Leave, juster in moaie dei hjoed is it reinig moat treie dagen nei it theater juster in leuke foarstejlling hjoed klassiek (vivaldi) de reis nei eelde wie in ramp gie om 13.20 fuort en wie 16.30 in eelde Jeroen hie ynmiddels evelien belle omt ik dr om 15.00 weze soe en ek noch de plisie toch goed die soarg foar hun heit hie 2x in storing by it spoar en myn mobiel net mei Fyn dat jim reis sa goed gie wie blyd mei dyn tillefoantsje fermeitsje jim groewtnis ek oan klara leafs cor

• 21 Maart 2014 - 15:08

Pieter En Jannie:

Goeie buurman en Betty,
    Goed om te jerren dat jim oankaam binne nei san lange reis.
    Geniet dr fan dere.
    We sille wol gauris wer wat jerre, Kalm oan