...."ten top gestegen".... - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu ...."ten top gestegen".... - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

...."ten top gestegen"....

07 April 2014 | Zuid-Afrika, Bothasig

Terwijl Thea haar man Heinrich naar het vliegveld bracht voor zijn technische reis naar Tanzania daalden wij enige minuten af in het deels ontnette zwembad....Betty om haar rugspieren te trainen en zelf om middels duiken ademhalingsoefeningen te doen..
Na terugkomst van Thea gevieren over stille snelwegen naar Kaapstad Centrum gereden. We konden vlak voor de Groote Kerk parkeren omdat we ruim een half uur te vroeg waren voor de ochtenddienst. Betty verkende fotografisch alvast de kerk ,terwijl Thea met Daniel zich in de zgn moederskamer nestelde om van daaruit de dienst via een scherm te volgen.. In een slecht bezette dienst werd het Nederlanse orgel te luid bespeeld...
DE preek van voor Betty haast onvolgbaar en zelf had ik ook door spraak en accoustiek veel moeite alles te verstaan.
Na afloop in de toiletten onze "kerkkleren" vervangen om door Thea naar de kabelbaanopgang op 363m van de Tafelberg te worden gebracht
We waren beslist niet de enigen die dit plan hadden opgevat... Bij de kaartverkoop een lange rij,maar die werd wel 5 keer overtroffen door die bij de toegang tot de gondels.... Met ruim 60 man tegelijk omhoog in dit vervoermiddel ,waarvan de bodem als stijgend ook nog roteerde.
Eenmaal op 1072m was het in de directe omgeving een mierennest...mar verderop werd het stiller. Uitzichten fabelachtig en helder. Betty knipte dat het een lusthad...
Na 3 kwartier weer in de rij voor de afdaling....
Eenmaal beneden even uitgerust in de schaduw en toen lopend afgedaal tot Kloofnek om daar de snelbus te pakken.. Dat liep anders . We konden niet "opklimmem" Mijn kaart bleek niet meer geldig en een los kaartje kopen was onmogelijk. besloten dan toch maar verder naar beneden te stappen.
Warm was het wel , maar tegelijk boeiend Kaapstad in zondagssfeer te zien . met enkel onderbrekingen oa een primeurtje van yoghurtijs beriekten we het gewone busstation... Maar geen info en geen bus te bekennen.
Dus nog weer verder stappen naar de halte voorde snelbus . Daar nieuwe kaartjes gekocht en en ingestapt.. Na contact met Thea . haalde die ons vande meest nabije halte op ..
Thuis geplonst en verder rustig..
Aan het eind van de avond me verwend met cant 159 op de schitterende zelfgebouwde stereo-installatie van Heinrich...

• 07 April 2014 - 10:08

Jens:

Hallo bergbeklimmers! Bedankt voor dit mooie verhaal! Benieuwd naar de beelden die er bij horen.
    Ik wens jullie nog heel veel genietingen toe!!
    Een hartelijke groet en xxxx Hoi!