zoals beloofd dl 1 - Reisverslag uit Rawlins, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu zoals beloofd dl 1 - Reisverslag uit Rawlins, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

zoals beloofd dl 1

08 September 2014 | Verenigde Staten, Rawlins

Teruggrijpend op de aantekeningen en puttend uit mijn geheugen dan nu het verslag - ingedeeld per dag.
di 19/8 De camper was riant en broer Jurjen kroop als eerste achter het stuur... Na het inslaan van leeftocht ging het in noordelijke richting. Door een aantal voorsteden bereikten we Boulder en reden vanaf hier de bergen in... Via een fraaie kloof bereikten we Nederland , een mijn-nederzetting uit 1874, nu een wintersportplek nabij een stuwmeer. De hoogelegen route vervolgd tot Estes Park vlak voor de ingang van Rocky Mountains National Park. Hier op de camping van de county voor het eerst "gehooked" dwz ons aangesloten op water en electra ,terwijl de muidierherten om ons heen in de schemer hun laatste dagrantsoen liepen te grazen... Ook ons maal genuttigd en erin... Jur achter, Timon boven voor en zelf in het midden op een soort van slaapbank...
wo 20/8. Waren vroeg wakker..en na een stevig ontbijt afgerekend en ontkoppeld en na 9 uur het officiele national park binnen gereden. Direct een toegangskaart gekocht voor alle nationale parken, want we wilden nog minstens 3 andere bezoeken.....
Langzaam steeg de weg en ondertussen bij verschillende uitzichtspunten een stopje gemaakt.Zo bereikten we tenslotte tussen sneeuwrestanten de top van de pasen daalden af inhet stroomgebied van de Colorado Rivier en Grand Lake. hier een koffie stop en verderop bij Granby onze zuidelijke koers omgebogen in noordelijk richting het dal van de Willow Creek in ... Veel dennebomen bleken dood,waten vaal paaarse kleur veroorzaakte. Navraag leverde op dat dit kwam dooreen keverplaag van ettelijke jaren geleden.. Na opnieuween lagerepastezijn overgetrokken kwamen we in meer prairie-achtig gebied,datwel begrensd werd door hoge bergkammen. halverwege de middag stakenwe de grens met Wyoming over en deden inkpen in saratoga niet ver van het Timon overbekende speeelgoed Laramie. naeen stukje westelijk op de I(nterstatefreeway)80 draaidenwenoordwaatrts en zochten in het dal van de North Platte rivier een stille kamplekop waar jonge stierkalveren graasden. temidden van deze dieren stondeen toiletgebouwtje .. verder was er stilte en waren er af en toe regenspetters. tegen zonsondergang brak de lucht open en kregenwe een schitternd beschenen rotswand aande overkant van de rivier.. Een plek om nooit te vergeten.. we waren er op 2 wagens na de enigen..