legogote....!!!! - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu legogote....!!!! - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

legogote....!!!!

Door: zelf

25 Januari 2016 | Zuid-Afrika, White River

Gisteren terug ui het Krugerpark...

Twee ochtenden om 4. 15 opgestaan om in het donker zodra het hek openging het kamp te verlaten en de zonsopgang aan een van de dammen mee te maken.. Doodstil alleen het gesnuif van de nijlpaarden .. en dan wachten op wat gaat komen.. Soms gebeurt er niets indrukwekkends maar ook tref je er drinkende olifanten, buffels , een krokodil die met veel kabaal een "hapje" buitmaakt
prachtige ooievaars en visarenden..
We zagen later onderweg een gevlekte hyena familie van enekelmeters afstand. of een herkauwende groep buffels
Tegen de middag weerr naar het kamp om te zwemmen en te rusten en tegen de avond mogmaals een ritje..
Zo troffen we op een basaltkop om streeks 18 uur een leeuwenpaar aan. Ze lagen uite kijken over hun territorium Hij soms de kop omhoog als of heteen fotosessie was Zij even later half opgerezen zich zelf poetsend.
wij boften dat we met slechts 1 andre auto waren ,want meestal is-- zoals al eerder gemeld-- het een soort dringen om de mooiste foto's te kunnen maken.
Op 5 minuten voor kampsluitingstijd het schouwtoneel verlaten.. Hij keek ons na en zij lag breeduit naast hem..

Witrivier heefteen prachtig uitzicht op een berg in de vorm van een rustende leeuw --al eerder beschreven-- de LEGOGOTE..
maar dit was een levende LEGOGOTE
De ontmoeting al braaiend en drinkend gevierd..

• 25 Januari 2016 - 09:13

Cor:

geweldig wat in aventur hjir is it restig teater freed gong wol sneon better de cyclaam is inmiddels befoardere tot kaemerplant it wie sonde om dr net fan te genioetsjen winskje dy foar moarn in goeie reis en hear graag wer in ferhaal leafs cor

• 25 Januari 2016 - 18:22

Betty En Jens:

Hallo broer en zwager,

Fijn weer even een verslag. Jij hebt veel wild gezien. Je ziet dat het met eigen auto toch meer resultaat
    geeft. Morgen naar?????????? Groeten aan Klara en andere bekenden.

• 25 Januari 2016 - 19:24

Pieter:

Leeuwen hebben wij op de Kampweg niet gezien Fedde ,wij hebben wat sneeuw gezien,vorige week.Het is nu25
    Januari,het is nu met12
    Graden zeer zacht,geniet er maar van Fedde,geen bijzonderheden hier,groetjes.

• 25 Januari 2016 - 19:37

Tjeerd Sybrand En Kees:

Dag Fedde, zo te lezen onderbreek jij de vakanties in Zuid Afrika om af en toe in Fryslân te verblijven.

Leuk om je op deze manier te kunnen volgen in een spannende omgeving.

Ik was zaterdag naar een geweldig concert in de Grote kerk alhier, een uitvoering van de Nederlandse Bach Vereniging.

Vriendelijke groet en een stevige hand van Tjeerd Sybrand en Kees uit Harns

• 26 Januari 2016 - 11:04

Angelie Gilsing:

Tjeeeeeee Fedde Jacob !! je bent toch 'n groot LIEVEHEERSBEEST om zoveel moois daar te zien en te genieten. Schitterend als je zoveel ziet om 4.15 uur want ja DAN ontvouwt zich 'de glorie van God en roemt het uitspansel het werk van zijn handen '(psalm 19 maar dat wist je al )Ik heb genoten van dit stukje tekst, dank voor het delen, liefs Angelie en ook van Ineke.By the way: be carefull !

• 29 Januari 2016 - 17:29

Annie: