eMalalheni= bank met witte stenen of wel WITBANK - Reisverslag uit Witbank, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu eMalalheni= bank met witte stenen of wel WITBANK - Reisverslag uit Witbank, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

eMalalheni= bank met witte stenen of wel WITBANK

Door: zelf

26 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Witbank

Vanmorgen om 7 uur met de bus vertrokken uit Witrivier als begin van mijn rondreis.
Route was bekend : opnieuw via die prachtige Schoemnskloof omhoog het Hoeveld op. Onderweg door wolken en regen heen naar de zon..
3 uur later en 230km westelijker uitgestapt bij Highveld Mall ter hoogte van Witbank... In de nog stille Mac Donalds mijn aantekingen uitgewerkt en gewacht op de komst van Wikje Smit nee Van Corler.. die verscheen 3 kwartier later ten tonele en vlug naar hun huis ,want zij had haar werk onderbroken ... Sytze zit nog in Bloemfontein en komt later deze kant uit.. Na uitrusten de omgeving verkend en een bezoekje gebracht aan de caffie( een soort buurtwinkeltje)
Nadat Wikje thuis gekomen was met haar nogeen tocht gemaakt naar haar werkplek. Zij werkt als verpleegster vooreen medische instantie ,die aankomende werkwilligen controleert op gezondheid voor mogelijk werk bij de mijnen in deze omgeving.
Verder niet veel nieuws.. Zal vanavond proeberen op mijn e-brievenbus in tegaan. Maar wellicht gaat Microsoft weer moeilijk doen omdat ik opnieuw van een andere rekenaar aan te werk ben..
gelukkig heb ik jullie reacties via frerejacques..

• 26 Januari 2016 - 19:23

Betty En Jens:

Hallo broer en zwager,

Fijn te lezen dat je nu in Witbank bent . Wij hebben op de kaart opgezocht waar het ligt. Hopelijk was het een goede reis. Het waait hier een halve storm. De temperatuur is 7 graden, dus goed om even een klein eindje te fietsen en natuurlijk terug voor de wind. Houd ons op de hoogte van je verdere reisplannen en doe de groeten aan Sytse en zijn familie.

• 26 Januari 2016 - 21:14

De Buorren:

Succes en volle plezier mei de rondreis , wij Hoare ut bij de pôle

• 27 Januari 2016 - 09:16

Cor:

Dit giet sa best bist mar aktief op dyn frere hast alle dagen wol wat hjir reint it hurd hjoed in minne dei mar kald is it net fyn dat dyn reis goed ferrun is fierder alles restig mar goed hjirre leafs cor

• 29 Januari 2016 - 17:26

Annie:

Ik moet even lachen om Mac Donalds , moet wel een thuisgevoel geven lol .
    Je bent er maar druk mee , ziet weer prachtige natuur , geweldig een volgende keer ga ik mee !
    Haha grapje hoor ! Lieve groet Annie