en dan is het stil..... echt... STIL.... - Reisverslag uit Steytlerville, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu en dan is het stil..... echt... STIL.... - Reisverslag uit Steytlerville, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

en dan is het stil..... echt... STIL....

22 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Steytlerville

Allereerst : kijk even naar de locatie...

Zoals al gemeld waren we ruim 30 km ten zuidoosten van Steytlerville....
In de volledige verlatenheid..... In krap 2 dagen slechts 1 keer een auto(=bakkie) horen en zien rijden..
Verder de wind en diergeluiden...... ben nog sprakeloos..

Andre had met 4 andere leidingevenden in zijn kerkelijke gemeente een bezinningsweekend afgesproken.. Omdat ik daar bij kon zijn, ben ik nogal overhaaast uit Bothasig vertrokken, om vrijdagmiddag om 3 uur opgehaald te worden in de Patrciastraat van Walmer Downs in PE...
Via Uitenhage voerde de reis het verlaten achterland in---ze noemen het hier het bos, maar het is eerder een soort savanne , maar weer anders van het Transvaalse Bosveld bij Thabazimbi bijv.----
Na ruim 100km asfaltweg, linksaf een grondpad in.. en dat voor ruim 60 km gevolgd.. bergje op en heuveltje af en soms lange rechte stukken. Als we al huizen passeerden, waren die lang niet allemaal bewoond...
Aan de zuidkant de bergkammen van 1000m en hoger van de Baviaanskloof, waardoor Andre en ik al eens eerder onze avontuurlijke tocht naar de Groot Karoo maakten.. ten noorden de Grootrivierbergreeks scheiding met de echte Karoo...
Tegen 6 uur daalden we af in een soort van kom met aan de zuidzijde een enorme rotswand..
Er stonden 3 gebouwtjes .. ons verblijf voor 2 nachten met de naam SHAMA... hebreeuws voor LUISTER.....
Deon Loots was er al en funktioneerde als gastheer en begeleider...
Na een kort ontmoetingsgesprek en een warm avondmaal kregen we studiemateriaal en zwijgplicht voor de volgende dag aangereikt...
Het was mij te overweldigend om binnen te blijven en heb rustig stappend de naaste omgeving verkend en getracht te botaniseren..
Maar ook de fauna liet letterlijk van zich horen... Talrijke dassies in de kloven, zwaluwen en andere zangvogels ...
Verder zagen we grote bergschildpadden en springbokken en tijdens de autorit kudu's , vlakvarken en zelfs een lynx die op jacht was naar de dassies ....
Zondagmiddag terug..... De wereld wachtte ,maar had nog wel een paar dagen bij Deon willen achterblijven...

Nu zit ik weer in de pc-kamer van Settlaarsparkschool.. Nog een beetje sprakeloos..

• 22 Februari 2016 - 18:51

Jannie:

Hiele belevenis burman.
    Jir alles rustig. Weekend mei rein en hurde wien. Fanewieke wer wat nachtvorst en sa is de winter hast wer foarbij op nei ut foarjier.
    Groeten

• 22 Februari 2016 - 20:46

Betty En Jens:

Hallo Fedde,
    Een prachtige belevenis,
    Dat was een mooi uitstapje. Je bofte geweldig dat je nog mee kon.
    In Drachten is alle goed. Met de rest van de familie is het ok.
    Hier gaat de griep rond, maar wat wil je ook met dit trieste natte weer.
    Jij fleurt ons op met je mooie verslagen.