op de baas zijn plaas.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu op de baas zijn plaas.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

op de baas zijn plaas..

Door: zelf

26 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gisteren had ik het haast voor het zeggen..
Andre --jarig op deze dag -- moest om 8.30 al naar een financiele vergadering die tot halverwege de middag zou duren..
Dus kon ik breeduit achter zijn buro plaatsnemen in de kamer waarvan de deur een tweetalig bordje draagt van hoof-principal...
Die deur staat meestal open en iedereen mag dit heiligdom betreden, tenzij die deur gesloten is ,want dan vindt er een bespreking plaats ..
Verschillende keren gebeurde het, dat toch werd binnen gelopen, zelfs met vragen, waarop ik het antwoord schuldig moest blijvenen slechts kon dooor verwijzen naar het onderhoofd Jerry van Huyssteen (een typische achternaam, die in Nl niet blijkt voor te komen).. Zo heb ik met alle op het personeel betrokken nederlands klinkende namen gedaan en nu ligt hier-- ik zit nog op boven vermeld plek-- een overzichtje ..Of Andre het gaat publiceren is aan hem.
Degenen die mij begroetten als meneer Schlemmer , kregen een reactie in het Duits ,wat hen verwarde..
Het is hier trouwens toch bijna een cabaret.. Wordt enorm veel gelachen..
Zal het missen als ik vanmiddag op de trein naar Johannesburg klim..

• 26 Februari 2016 - 19:32

Pieter En Jannie:

Buurman het ut mar ien streken der op skoalle. Mooi ot ut sa kin.
    Geniet nog mar efkes.
    Jir rustig op e pole.