de Chinese Kaagerplassen... - Reisverslag uit Hangzhou, China van frerejacques - WaarBenJij.nu de Chinese Kaagerplassen... - Reisverslag uit Hangzhou, China van frerejacques - WaarBenJij.nu

de Chinese Kaagerplassen...

Door: zelf

21 Juni 2016 | China, Hangzhou

Vanuit Suzhou reden we door enorme buitenwijken in aanbouw om het Taihu-meer heen. We raakten in een gebied met rijstvelden, een teken dat we nu na passage van de Yangstse-rivier echt in het zuidelijke deel van China ons bevonden..
In Hangzhou kregen we een hotel iets buiten het oude centrum, van deze al in de middeleeuwen miljoenenstad. Veel Chinezen zijn ooit door hun oorlogen in het noorden, zuidwaarts gevlucht. Hangzhou is dan ook zeer beroemd om zijn ligging aan het Westmeer,dat omringd is door niet al te hoge bergen..
Van deze laatste zagen we de volgende dag amper iets,want bij voortdurende regen en met talloze autochtoontjes op pad was het met de paraplu laveren troef..... Gelukkig werkt je lichaamslengte in zo'n situtie iets voordeliger uit
Wachtend op een oversteek op een niet onaardige bedekte drakenbootje heb ik een stuk van de beroemde SU wandelweg (een soort van aangeplempte en met bomen beplante dijk door genoemd meer) gelopen . Kan me voorstellen dat zoiets bij mooi weer superromantisch moet zijn...
Aan de overkant gekomen bezochten we met enkelen uit de groep de voor China 2e belangrijkste Lingyin Boeddha tempel.. Van gids Ling ontvingen we nogmaals gedegen uitleg over deze vorm van levensbeschouwing.. Na de lunch vertrokken we -het was inmiddels droog geworden-- richting ons laatste doel : Shanghai. Onderweg tijdens een stop langs de snelweg erwtenijs gegeten... Grappig groen en behoorlijk zoet en... voedzaam??
Na een reis met veel oponthoud door files bereikten de de metropool Shanghai..
wordt vervolgd..