eindbestemming aan de HUangpo-rivier.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van frerejacques - WaarBenJij.nu eindbestemming aan de HUangpo-rivier.. - Reisverslag uit Sjanghai, China van frerejacques - WaarBenJij.nu

eindbestemming aan de HUangpo-rivier..

Door: zelf

22 Juni 2016 | China, Sjanghai

Het hotel, waar we de laatste 3 overnachtingen zouden doorbrengen lag aan een drukke straat 2x3 rijbanen met een groenstrook in het midden..
Het optrekje was 35 verdiepingen hoog en viel amper op tussen de omringende bebouwing van dito hoogte. Wij belandden op de 17e etage met balkonnetje en uitzicht op enkel de al besproken "verticale dominostenen" Afstand van de onze tot de volgende was zeker niet meer dan 80 m.. Dus uitzicht: beton..
Na een korte opknap-gelegenheid opnieuw in de bus voor het avondeten aan de westelijke rivieroever thv van het "bevrijdingsmonument" -- van de natioanalisten--uit 1949 bij de monding van de VOLWATER-kreek, die zich door het oudere deel van Shanghai slingert en daarna inscheping voor een rondvaart stroomaf- en opwaarts bij donker..
Super-imponerend is de oostelijk oever ,de wijk Pudong ,waar in een kwart eeuw talrijke wolkenkrabbers zijn verrezen, maar ook de andere zijde mag er zijn met de bebouwing uit de 19e eeuw de zgn Bund..
Deze dag afgesloten door een bezoek aan de Jin Mao toren om op de 88e etage (342m hoog) te genieten van het uitzicht.. Helaas was het niet helemaal helder.. Naast gelegen Shanghai Toren was nog ietsje hoger nl meer dan 600m
Terug naar onze 17e verdieping..

Zondag viel als rustdag letterlijk in het water. Mooi gelegenheid om beneden gade te slaan en te ontdekken dat er zo waar nog ruimte was een plakkerskampje van stukken zeil tegen een hek en een daarheen regelmatige terugkerende "morgenster" met zijn volgepakte fiets..
Bij voorzichtige inspectie onder de paraplu bleken er dames de aangevoerde vuilniszakken te onderzoeken...
Hoogtepunt van de dag was het bezoek aan de stampvolle protestantse Community-church. Dankzij de veegfoon van mijn buurman kwam ik te weten, dat de predikatie over Petrus' toespraak uit Handelingen ging en na afloop werd heel toepasselijk de doop bediend aan 33 cathechisanten...

Maandag werd een dag voor winkelen in de Nanjingstraat = een heerlijk zitten aan de oever met kijk op de drukbevaren zijtak van de Yantse en na een wandelingetje door de volkswijk het bezoek aan de Yuyantuinen. Ook weer druk en helaas was ik bij "vrije besteding " te laat voor een kijkje in de taoistische tempel van Chengguang.. de stadsgod van Shanghai...

Dinsdag koffer pakken en naar het grote internationale vliegveld van Pudong ... Voor mij voor de 2ekeer ,want ooit stapte ik er over vanuit Nieuw Zeeland..

WAT EEN REIS...!!!

• 22 Juni 2016 - 22:38

Anneke:

dank je wel voor je leuke verslag. Je hebt alles uit deze reis weten te halen.!!!!