ek het verkoue... - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu ek het verkoue... - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

ek het verkoue...

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2017 | Zuid-Afrika, White River

Loop vanmorgen een beetje te snotteren.. Verkouden geraakt. Gisteravond stemde ik al in met de autochtonen dat het fris was geworden . de bewolking had de overhand en we verkoezen binnen te zitten i.pv. op de stoep..
voor mij een teken dat ik geacclimatiseerd ben de dus klar voor hetere oorden .. daarom verterk ik morgen per busje naaar het westen en na 3 uur rijden stap ik uit in Witbank een koolmijnstad. daar zal Sytze mij "optil" voor.... ... uiteindelijk Thabazimbi... (vandaag daar 35 graden..)
Het wordt vandag dus afscheid nemen ,want ik weet niet of ik hier zoals vorige keren nog terug kom voor ik de thuisreis naar Nl aanvang.. Er is nog zoveel te bezoeken.
De titel is zuiver Afrikaans.. Van Klara kreeeg ik een beknopt lesboekje over de structuur van deze jonge taal ... daar hou ik me naat vogelstudie me maar mee bezig als ik op de stoep vertoef..
Het Zulu laat ik maar even want In Tabazimbi is het hoofdzakelijk Sutu of Tschwana.... waarschijnlijk Boudi's kreten..

  • 18 Januari 2017 - 09:23

    Cor:

    Leave Fedde, ja juster neat en dat is meiien gemis it gesnotter is hoopje ik tydlik by 35 grad sil it wol gau oer weze o,de blompot stiet en past prachtich hat deselde kleur as it oaljeferf tis hjir ridlik koud wie justerjoun nei it theater mar it wie net folle in protte lawaai en dan wer net te ferstean spitich fierder bart dr net safolle winskje dy in goeie reis silst no in pear dagen net fan dy hearre litte tink leafs cor

  • 18 Januari 2017 - 13:59

    Annie:

    Wat dacht je hoor niets van Annie , ik dacht dat je 20 januari wegging , las nog even je mail en ja hoor je zit er al hoog en droog . Je mist hier wel een prachtige wereld alles rijpt aan de bomen de wereld is zo mooi wit , maar ongetwijfeld geniet je daar van de warmte en vriendschappen , geniet er maar van doen wij het hier , tot de volgende keer Lieve groet Annie

  • 18 Januari 2017 - 14:10

    Jannie:

    Hier gin 35 graden mar winter. Krekt 25 km schaatst op de blau gerzen ien akmarijp. Het is jir een prachtige wereld mei riep oane beammen. Ut ies kin krekt mar is warskinlik ek drekt wer foar ut lest. Helaas.
    Goeie reis burman

  • 18 Januari 2017 - 17:07

    Jens En Betty:

    Hallo Fedde en Klara
    Hier is alles goed. Rijp aan de bomen met zonneschijn is een festijn, dus een flinke wandeling bij het zwemmersplak de Smalle Ee was voor ons het gevoel van wintersport.
    Een hele goede reis en de groeten aan Klara, Annie, Hannes , Willy en Sytse van ons beiden

  • 18 Januari 2017 - 17:32

    Angelie En Ineke:

    Ha Fedde !
    Verkoue ?? We hopen dat je genoeg jammerlappies hebt !! 35 graden !! Hier is het Berenburg-weer en dan op de slee de helling af bij de molen ! Ineke heeft 'n flink sloksje genomen, kreeg het flesje van tante Corry, die toch meer voor de zoete likeurtjes gaat. We wensen je 'n goede reis naar je volgende bestemming en wachten op nieuwe verhalen. Liefs Angelie en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, White River

om die blou van julle hemel....

opnieuw nog weer eens naar ZUID AFRIKA

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2017

it paed werom

21 Februari 2017

nog enkele uurtjes...

21 Februari 2017

een Lajos-Vari-dag...

20 Februari 2017

godsvrucht en grasland

19 Februari 2017

dubbel omheind
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 117333

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: