een plonsdag - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een plonsdag - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een plonsdag

Door: zelf

02 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Bothasig

Nadat de de familie- Hein als eerste en Thea met de seuntjies als laatste- om 7 uur vertrokken waren en er epost en verslag was geschreven op onderzoek uit naar de bekende bus. Van tijden enz nog steeds niets Gelukkig stond er iemand te wachten en kwam ik wat meer aan de weet .. daarna de Vrijburgerlaan langzaam afgedaald met steeds zicht op de Tafelberg. Besloot niet door te lopen tot het winkelcentrum helemaal onder, maar een kleiner halverwege een zijweg te bezoeken..Na inspectie van de collectie met broodjes en polony (= soort van boterhamworst) met Boereworst-smaak weer terug. Was inspannend genoeg en dus conclusie : hou me rustig. Verschillende keren geplonsd en daarbij het met een groot net afgedekte zwembad (dit natuurlijk m.o.o. de kinderen) van ongerechtigheden ontdaan.
Uiteindelijk van mijn werk genoten toen later in de middag Thea en de jongens ook het water in gingen..
In de avond m.b.v. Thea een vlieggticket geboekt voor een retourtje Windhoek.... Nu ik hier toch eenmaal zit.....

• 02 Februari 2017 - 10:05

Cor :

Leave Fedde allereerst heuglik nys wie yn e lidl en ja baqettes te keap dus alle reden om mei in gerust hert nei snits weron te kommen bin no wer alhiel opknapt en gean sa te sporten hoech pas it wikein nei it theater drokke jounen want dr is de bsa wol hiel gesellig . hie my de gearstalling fan a tadema oars foarstelt wie wol moai mar hie grutte doeken ferwachte drok wie it ek koe op it kaertje fan anneke fergees nei binn en Plons omraak en fermeitsje dy leafs cor

• 02 Februari 2017 - 18:15

Betty En Jens:

Hallo Fedde,
    De busrit verliep dus goed. Geen omwegen. Wij hadden vanmorgen twee fietsen geboekt voor een retourtje Beetsterzwaag. Het weer was goed; ongeveer 3 graden en een zuid oosten wind, dus het fietsen ging geweldig. Morgen dezelfde weersvoorspelling dus weer een fietstocht gepland.
    Een hartelijke groet van ons beiden.

• 02 Februari 2017 - 21:51

Buurtjes:

Hallo fedde, even een berichtje uit Rotsterhaule.

Joed mooi war mei 10 graden. De Kampweg wurd behoorlijk kaal makke troch de gemeente die drok mei de kettingzaag bezig is. Ut wurd miskien oare wieke wer kalder en miskien wer vrieze, efkes auwachtsje.
    Fjirder is ut rustig, Pieter is drok oant zaagjen en probeert ut houthok wer vol te krijen.
    De blommen komme foarsichtig wer boven de grun.
    Geniet der mar fan ut mooie war en goeie vlucht nei Windhoek.
    Groeten Pieter en Jannie