dat pakte anders uit - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu dat pakte anders uit - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

dat pakte anders uit

Door: zelf

03 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Bothasig

het klopte.. De bus arriveerde tussen kwart over negen en halftien en na vijf kwartier van geboemel was de afstand van 20 km tot het eindstation afgelegd .. Daar bleek geen directe aansluiting richting de botanische tuin van Kirstenbosch... de eerst volgende zou 12.30 zijn..
DUS... om de stadsaal heen gelopen.. Aan de achterkant was ik eerder geweest en trof het.. 11 uur begon de generale repetitie van de Kaapstadse philharmonie... kaartje gekocht en me genesteld op een prachtig zijbalkonnetje .. Een jonge dirigent van Nederlandse afkomst (ene Arjan Tien) dirigeerde het 2e pianoconcert van Sjostakowitsj en daarna een suite van Prokofjev.. Hoogst boeiend.. de Vuurvogel van Strawinski liet ik voor wat het was ,want het werd 12.15.. echter geen bus te bekennen.... dus langer wachten en dan nog die enorme tuin door werd te laat ..Op zoek naar mijn roosterbroodje winkel in de passage naar het station . Geen resultaat.. dan maar een steak en kidney-pie en die mee genomen naar de Kompanjiestuin.
Vervolgens de Pereboom van van Riebeeck gegroet, Bloemstraat door naar Langstraat.. De antiquair was niet meer te vinden en vond dat ik genoeg had gelopen. Kortste weg terug naar het busstatiom, waar ik om 13.15 mijjn kaartje kocht voor de thuisreis . weer 5 kwartier ..
Thea kwam tegelijk met me thuis. Zelf geplonsd en later de jongens bij de oppas op gehaald.
In de avond heerlijk gebraaid samen met Heins broer Gideon en een fantastische wijn..

Nu staat mijn koffer gepakt.. straks met taxi naar vliegveld om enkele dagen noordelijk te zien in Namibie....

• 03 Februari 2017 - 09:47

Cor:

Leave Fedde ha dy wer blyd makke mei in deade mosk gong dy net om baquettes mar om ciabata dy wie dr lykswol noch net en sil dr foarlopig ek net komme mar ja wy moatte dochs nei de budget spitich dat it iepnbier ferkeer dr net funksioneerd hoopje dast in pear moaie dagen hast yn windhoek Steven har my efkes sjen litten wer dat is Hjir fieder gjin nys fermeitsje dy leafs cor

• 03 Februari 2017 - 19:22

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Dat was een mooie oplossing voor het bus probleem. Geen botanische tuin, maar een mooi muzikaal festijn.
    We wensen je een goede vlucht naar Namibië en heel veel plezier.
    Goeje!!!!!