op de doringbomen-toer - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frerejacques - WaarBenJij.nu op de doringbomen-toer - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frerejacques - WaarBenJij.nu

op de doringbomen-toer

Door: zelf

06 Februari 2017 | Namibië, Windhoek

Omdat Tolla al vanwege rugklachten om 10uur bijhaar huisarts moest zijn stond ik even daarvoor bij de ingang van de botanische tuin van Windhoek.
Handleiding zowel in Duits als in Engels meegenomen en me opnieuw proberen te verdiepen in de soorten doringbomen, want hier op het Savanne-Hoogveld hebben weer andere soorten de overhand. Verder waren de collecties Kandelaarbomen en Kokerbomen interessant.. Het jaargetij is welsiwaar niet het meest geschikt,maar toch.
Kleine 2 uur rondgedwaald al afdalend en opklimmend met pet op en af...
Om twaalf uur trof ik Tolla weer in de " Hoofdstraat" en werd ik meegesleept in de rol van opa .: kleinkinderen van school halen, thuis brengen, spelletjes spelen en nu zojuist een wandeling maken over het golfbaanterrein..
Straks uit eten bij de oudste zoon Jan Christo en familie ,die hier ook in de estate wonen.. Wel lekker voor de kinderen ,die hier zwaar beveiligd wel ongehinderd op straat kunnen spelen.. Het aantal jeugdigen dat meeging op de wandeling verdubbelde.... Deed aan vroeger denken..
Daarna koffer pakken en morgenochtend terug naar Kaapstad.. hoop weer over de Visriviercanyon te kunnen vliegen... heb in elk geval een raamplaats geboekt...

• 06 Februari 2017 - 20:40

Buurtjes:

Goede vlucht werom nei Kaapstad, wurd jir wer kalder mei
    lichte tot matige vorst.
    Alles onder controle op e pole
    Folle plesier dere.
    Pieter en Jannie

• 06 Februari 2017 - 22:29

Jens En Betty:

Hoi Fedde,
    Vanmorgen een specht gehoord met het tikken van een nest; hat er de maitiid yn e holle?
    De weersvoorspelling is vorst en sneeuw; altijd beter dan somber weer ;kunnen we sneeuwballen en de izers út it fet.
    Goede reis naar Kaapstad.
    Tút op e snút.

• 07 Februari 2017 - 09:49

Cor:

Hoi leave Fedde giest no wer werom nei Thea of hast in oar adreske moast hjoed prikke mar it blud wie goed ridlik kald hjirre fieder bart dr net safolle gean joun foar de tredde kear nei de bsa allinne mar positieve reaktjes hiel leuk fermeitsje dy en in goeie reis hear moarn wol wer ,leafs cor