een Lajos-Vari-dag... - Reisverslag uit Centurion, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een Lajos-Vari-dag... - Reisverslag uit Centurion, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een Lajos-Vari-dag...

Door: zelf

21 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Centurion

Lajos Vari was een van de Hongaarse kinderen ,die in de eerste wereldoorlog
naar Nederland kwamen en hier bleven. Raakte bevriend met Mama van der Veen-Nieuweboer,, verloren elkaar uit het oog tijdens de volgende oorlog ,maar troffen elkaar hier eind veertiger jaren in Johannesburg opnieuw. Hij specialist in Levende steentjes (Lithopsen) was voor Bou en de zijnen Oom Lajos...
Wij bezochten hem en zijn vrouw in het Nederlandse bejaardenoord de Meerpaal in de Magaliesbergen..
Het was een sombere dag... Miezerig en geen zon te zien, maar tot mijn/onze verbazing sprak oom L. van "heerlijk weer"...
Verder was het een Ruth-dag: ben in het kielzog van Michelle om 8.30 in de ochtendspits als kinderoppas voor Simon meegeweest naar haar Pilatus-oefening... Verkeer zat behoorlijk verstopt en tot mijn verbazing was dat een uurtje later helemaal voorbij... We bezochte de huisartsenpost en deden inkopen..
In de middag in een naburige snackbar toch nog een ontmoeting met Jeanette Pieterse en haar man Jacques Botha.... Heerlijk die jonge mensen..
Verder heb ik me bij Iberia al ingecheckt.. Kom te zitten op A23 ,dan kan ik waarschijnlijk boven Spanje net de zonsopkomst zien... Of toch net niet.. Mis haar nu al ,want het lijkt hier opnieuw bewolkt te blijven

• 21 Februari 2017 - 09:10

Cor:

wit net ast dit noch lest leave Fedde it waer is hjir net folle better en it foarutsjuch foar woansdei en tongerdei reinig en hurde wyn mar de kachel barnt winskje dy in moaie en goeie reis leafs cor