een trip naar het rijk van koning Mswati III - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van frerejacques - WaarBenJij.nu een trip naar het rijk van koning Mswati III - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van frerejacques - WaarBenJij.nu

een trip naar het rijk van koning Mswati III

Door: zelf

01 Februari 2018 | Swaziland, Piggs Peak

Klara kwam tot de ontdekking , dat haar glazen melkkannetje was gebarsten.... en stelde voor een nieuw te gaan halen in de glasblazerij van Ngwenya.. net over de grens van Swaziland...
Dus na enkele inkopies door Nelspruit in zuidelijke richting. Koers Barberton.. eeen prachtige rit over een bochtige glovende weg. Voor genoemde plek rechts naar Badplaas met zijn warmwaterbronnen. een tankstop en door overde Naudehoogte naar de grens bij Oshoek.
helaas raakte het steeds meer bewolkt in deze uitlopers van de Drakensbergen.. Eenmaal in de glasblazerij begon te echt buiig te worden en het groene lieflijke Swaziland werd somber.
Na een 50 km noordwaarts bereikten we Piggs peak en zochten onderdak in het fraai gelegen hotel aldaar. herinneringen aan het vorige bezoek in 1996 kwamen boven..uitzicht nog steeds mooi al was het soms in de mist..
heerlijk rustig gegeten en na afloop ons vermaakt in het casino . de inzet ,die we zo goed als kwijt waren ,keerde plotseling terug en we vonden het een goed moment om te stoppen.
Zojuist langs een andere weg nl vanuit het oosten teruggekeerd uit het koninkrijkje dat iets minder dan de helft van Nederland beslaat..
Nu zit ik in het kantoor van het tankstation mijn kop leeg te maken..

• 01 Februari 2018 - 15:59

Jens En Betty:

Hallo Fedde,

Wat een leuk verslag en wat een boppe slag met je nicht op stap.
    Hier is alles goed , maar nog steeds koud en guur weer.
    Doe vooral de groeten aan alle bekenden en van je zus een tut voor jou en Klara.

• 01 Februari 2018 - 22:16

Burlju:

Oo, kin ut der ek reine? Tocht dat ut der altied mooi war wie.

Fanau oare wieke kreie we nachtvorst en sa ze nou sizze mei -4 en -5 dan kinne de reedens miskien wer uit ut vet.
    Kin dan miskien wernei de blau gerzen. Efkes auwachtsje

Joed bietsje sinne han mei wat buikes

Groetjes fan us en geniet dr mar fan en net verslaafd reitsje jer ient casino.

• 04 Februari 2018 - 23:16

Annie:

Maar niet te vaak naar het casino dus , lijkt me ook helemaal niet bij je passen Fedde ,maar ja je moet alles een keer meemaken he ! Het begint hier kouder te worden nu , verlang weer naar de zomer hoor Groetjes Annie .