de bijna dagelijks gang van zaken.. - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu de bijna dagelijks gang van zaken.. - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

de bijna dagelijks gang van zaken..

Door: zelf

02 Februari 2018 | Zuid-Afrika, White River

Klara had toegezegd te helpen in haar voormalige funktie bij de verkoop van de schoolkleding in de zgn klerebank. dus vroeg op en zelf ook al om 7.15 afgedaald naar het ENGEN tankstation om te helpen bij het tellen en sorteren van de dagopbrengst van gisteren..
Altijd gezellig dat gekeuvel in het Afrikaans op de achtergrond. Vervolgens naar de Vodacomwinkel gelopen voor info over mijn sim kaarten.. eerst was men wat stug , wilde /kon men geen Afrikaans ,maar toen ik uitgelegd had uit Nederland afkomstig te zijn werd de sfeer wat aangenamer en toen ik in mijn beste Zulu hen bij het verlaten gedag zei brak er een brede lach door...
Nu zit ik in het bekende kerkkantoor en stap-- langzamer dan voorheen --- huiswaarts
Vanavond hebben we een bring-en-braai.. ben benieuwd of ik ZELF het meegenomen vlees mag braaien..

• 02 Februari 2018 - 08:57

Cor:

Omt wy hast deistig appe wist it measte al dr bart hjir net safolle De stjettel wurket no goed Evelien hat de goeie tyd ynsteld de molnteur duorre my te lang it waar almaer kalder yn hus De reaksjes op de iepening fan lf2018 wien sterk wikseljen mar it skynt in soad folk te lukken Ha dr noch net folle fan mei krigen de musea bewarje ik mar tot sto dr wer bist Hjoed start de bsa dr moat ik joun hinne en dalik nei de earenman omt ik gjin werwurd ha wit ik net goed hoe se befalle hear wol mear mar dat is net hieltyd in plus Joun in soart wil;le mei dyn braai groetnis ek oan Klar fermeitsje dy leafs cor

• 02 Februari 2018 - 19:25

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Hier hebben we vanavond pannenkoeken met stroop gegeten.
    Het was een tamelijke zonnige dag. Er zijn al sneeuwklokjes en hier en daar enkel krokussen.
    Ook bloeit al de hazelaar en zijn er wilgenkatjes, dus misschien komt de maeitiid er al aan of die wacht totdat do wer yn it Heitelân bist.
    Veel plezier met de maaltijd en een hartelijke groet aan Klara en de anderen.
    Een dikke tut van je zus en zwager,

• 02 Februari 2018 - 19:53

Pieter En Jannie:

hier is alles okee,wij houden het maar op ons eigen scharreleitje.Geniet ervan fedde.De haas is helemaal opgevreten.De sneeuwklokjes bloeien hier ook al.groetjes.

• 04 Februari 2018 - 23:18

Annie: