een brunch met 3 skoolhoofde.. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een brunch met 3 skoolhoofde.. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een brunch met 3 skoolhoofde..

Door: zelf..

28 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Walmer

Ziezo, mijn ochtenwandeling zit erop voordat het te warm gaat worden. Even heen en weer van 4e laan naar winkelcentrum aan de 6e laan gelopen. totaal een uurtje onderweg - moet daarbij altijd aan Boudi's verhalen denken-- zoveel mogelijk in de schaduw..
Nu dan op de plaats rust. Vanmorgen de dagopening gedaan en psalm 8 na korte toelichting in het Afrikaans voorgelezen.. Bidden lukt me in die taal (nog ) niet en dus werd het , maar niet te plechtstatig..Nederlands .
Gistermorgen- stond juist op het punt een boterhammetje te gaan verorberen, want vanaf 6.30 krijgt een mens wel weer trek- door Andre meegetroond naar een tuincentrum annex "onthaal"..
Daar ontmoette ik 2 andere schoolhoofden al even rondbuikig als mijn chauffeur en ook -of amper- op het punt van aftreden..
Het ging in rap Afrikaans maar met al beschreven engelse uitglijders ..
Alle 3 even gefrustreerd over de werkwijze van het onderwijsdepartement, dat wel een beleid gevolgd wil zien , maar geen flauw benul heeft van de consequenties . Toppunt van onbekwaamheid.. Na een uurtje en vele calorieen zwaarder terug naar school , waar de discipline in de hoogste klassen aan de orde kwam...
Eenmaal thuis een 2e bezoek gebracht aan Doug Clark ( de man met wie ik ooit een keer door de Baakensvallei heb mogen/ kunnen wandelen) om hem te helpen bij het opzetten van zijn kwatierstaat.
Blijkt Deense grootvader te hebben, maar het even een stuntje te maken door diens doopceel te lichten ging volledig de mist in.. Beloofd om vanuit NL de zaak te gaan aanpakken.
Tenslotte onder afdak gezeten tegen de koelte en eindelijk nu eens in alle rust 'het pad naar het Zuiderkruis " kunnen ontdekken.. dankzij Jacques van de Haar zoon van Ruth, welke met vrouw en zoontje van 3 in een aanbouwsel de zgn grannyflat woont..
Hoop vanmiddag mijn koffer definitief te pakken voor de avondvlucht tesamen met Michelle en kleine Simon naar Gauteng.. De terugreis neemt een aanvang..

• 28 Februari 2018 - 12:57

Cor:

dit sil wol it leste berjochtsje weze op dyn frere stikjes It sjit no echt op joun begjinst al oan dyn reis nei hus ik fien it hielendal net slim dast hjir freed wer bist It sil wol in geweldige oergong weze fan de warmte yn de afgriselijke kjeld hjirre troch de hurde wyn fielt it -18 grad De snie werst sa,n sin oan hiest leit hjir en in r,haule yn elts gefal no noch net Miskien komt freed yn e snie oan it wurdt in it wikein wat warmer Ik sil my en it hus ree meitsje foar dyn komst Miskien binne de skoolhoofde wol wat geset troch alle frustratie Fermietsje dy dyn leste dei yn P.E en foar joun en moarn in goeie reis sadt ik freed tsjin dy sizze kin wolkom thus ,leafs, corl

• 28 Februari 2018 - 18:08

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Interessant om met drie schoolhoofden kennis te maken.
    Hier is alles goed . Wel is het erg koud ,door de harde wind.
    Een hele goede reis naar it Heitelân.
    Groeten en een dikke tut vanuit hier.