de draad weer opgepakt... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu de draad weer opgepakt... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

de draad weer opgepakt...

Door: Webmaster

16 November 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een 8,5 maands dracht van afwezigheid de draad weer opgepakt...
De vlucht met Air France via Parijs verliep volgens schema en eenmaal buiten de gebouwen van de luchthaven heb ik als een vogel ,die een zonnebad neemt , mijn vlerken wijd uitgestrekt om maximaal die heerlijke zuiafrikaanse zon op te vangen, terwijl neef Arno worstelede om zijn parkeergeld te betalen bij een weinig meewerkende automaat.. Op pad huis toe was er file ,dus koos de bestuurder voor een sluiproute binnendoor , zodat ik direct weer langs de koppies van Melville kwam.. Deze keer met heuse watervalletjes , omdat het de dag ervoor flink had geregend.. Voor mij iets nieuws, want vorgie keren was het er kurkdroog.. Eenmaal thuis wat uitgeust om vervolgens in de middagspits weer bij de luchthaven gebracht te worden door Desiree , een kundig chaffeuse wat beterft het Joburg-verkeer. Weer een andere route en dus opnieuw herkenning..
Eenmaal op de pickup-parking overgestapt in de auto van Mariana, een vriendin van Klara en vervolgens bij ondergaande zon Gauteng verlaten in oostelijke richting. snel werd het donker en dan is Afrika ook echt donker .. Associaties aan de nachetlijke rit in 1971 naar Thabazimbi kwamen boven.. Na krap 4 uur bereiketen we Witrivier.. de reis vanaf maandag 15 uur was ten einde... en direct erin...

De volgende morgen voordat Klara naar school moest met haar ietsje bijgepraat. en verwelkomt door een paartje tarentalen (vrij grote patrijssoort)op de muur van de omheining van het postzegeltuintje..
Alles is, nu Klara is verhuist naaar een securiteitsbuurt verkeind.. maar zeker nietn minder gezellig.. eerder nog knusser nederlands.. met veel blauw aardewerk..
Ook de 2 herders zijn verkleind tot een bruin "worshondjie" (teckel)
De soapserie "7e laan" blijkt nog te bestaan en ik was vrijwel direct bij...
Nu zit ik weer op het kerkkantoor en moet nog naar de bibliotheek ,waar men mij al verwacht... En dan naar huis van de termietenbestrijder kan voor de deur staan.. Ook verhalken gehoord van "heerlijke corruptie".... weduwen blijken weer eens het slachtoffer. En verder.... het belangrijkste is dat vroege ochtendlicht... en die schitternde nachtelijke sterrenhemel.. Ook bij de tiende keer nog steeds de moeite van zo'n 12 uur vliegen waard..

• 16 November 2006 - 14:19

Buorren:

Mooi te jerren dot de reis wer goet slagge is en nou mar lekker genietsje fan de warmte en ut afrikaanse lan, wij posse jir wol op.

• 16 November 2006 - 15:55

Anneke:

wens je een fijne tijd, daar in verweggiestan!

• 16 November 2006 - 18:55

Tjeerd En Kees:

Fedde fascinerend zo'n computer! Wij volgen je met veel belangstelling, geniet en koester je herinneringen.

• 16 November 2006 - 19:43

Melle:

Ik ben blij dat je goedhuids aangekomen bent.
    Welke vruchten groeien er nu

• 17 November 2006 - 16:12

Joey!:

en hat buorman mie wol sjoen zwaaien :P bin blij dat alles gut is gong! :)