op de engelse toer. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu op de engelse toer. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

op de engelse toer.

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vorig jaar ben ik hier in contact gekomen met Dough en Christine Clark... Toen ik deze week hen een beleefdheidbezoekje bracht stelden ze voor mij Grahamstown te laten zien.. Zo raakte ik vanmorgen bij hen in de auto om de 115 km naar deze vooormalige grensstad van de 19e eeuwse Kaapkolonie af te leggen.Onderweg elkaar in het engels uitleg gegeven : zij aan mij over de settlers van 1820 en ik over Europese zaken..
Zo raakten we omstreeks 11uur bij het monumenten complex ter herinnering aan deze immigratie van engels sprekenden. Het ripe bij mij herinnringen op aan het Voortrekkersmonument in Pretoria en is denk ik ook een pendant van dat gebouw. Daarna het centrum in met bezoek aan de kathedraal en het observatorium. Al met al en interessante stad , die ooit de grootste was na Kaapstad..
Nu zit ik weer achter het bewuste buro ,terwijl er buiten op de sportgronden van de school een interscolaire atheliekwedstrijd aan de gang is.. De rook van de begeleidende braai heb ik al opgesnoven, en ik hoor zojuist de omroeper de eerste lopertjes aankondigen.. dus ik stop en ga genieten van het buiten zijn op zijn afrikaans/engels

  • 06 Februari 2008 - 18:43

    Steina:

    lieve fedde.
    wat is het weer een gezellige drukte bij jullie geniet er maar van.
    gisteren avond hadden we een herdenkings bijeen komst in het sickenga oord .t'was heel mooi. m'n vader is nog aan het woord geweest.en we zongen nog.
    wat de toekomst brengen moge .
    fedde het gaat je goed.

  • 06 Februari 2008 - 20:58

    Kuperus:

    Lieve meneer Fedde Dijkstra,

    Hier eindelijk een berichtje van de Groenhof. Het is niet zo uit het oog uit het hart hoor. Piet is niet goed geweest, weer longontsteking, maar is nu weer aan de betere hand. Moet nog wel wat onderzoeken hebben, maar hij is gelukkig weer wat aan het klussen. Wat hebt u al weer veel gezien en beleefd. Ik denk wel eens aan het gezegde van u vader (over die hersenen). Wat hebben we daaarom gelachen hè. Ik moest er aan denken toen u daar op de grond lag te slapen, toen dat vliegtuig vertraging had en de Portugezen u hebben gewekt. Verder is het hier weer aardig goed. Ik ben nog steeds aan het himmelen. Geniet maar Fedde.
    Hartelijke groetjes van
    Piet en Ine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 117668

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: