het overbekende plaat(s)je.. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu het overbekende plaat(s)je.. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

het overbekende plaat(s)je..

Door: zelf

13 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag opnieuw zonnig weer met weinig wind...dus nogal warm.
Vanmorgen kon ik een lift krijgen naar het natuurpark op de helling van de Helderberg (1139m ) hier zo'n 5 km vandaan. Ruim anderhalf uur rondgestapt in die heel speciale Kaapse fynbosvegetatie. Van de verschillende proteasoorten stonden er nog enkele in bloei. Het was boeiend deze planten nu in hun eigen biotoop te zien.. ook de uitzichten waren fraai..
Na het warme middageten met Dinky en Linda meegereden naar een voorstad van Kaapstad, waar Dinky naar zijn werk moest
Wij beiden reden door naar een plek ,die ik al langere tijd op mijn verlanglijst had staan.. Bloubergstrand, waar vandaan dat overbekende uitzicht overzee op Tafelberg met Kaapstad verkregen wordt. Mijn herinneringen moesten teruggaan naar jan.1987 , maar ook hier had de tijd niet stil gestaan...
De eenvoudige weg langs het strand bleek uitgedijd tot een heuse boulevard met aaneengesloten bebouwing... Het restaurant waar we ooit zaten te eten was onvindbaar, maar.. het uitzicht is en blijft imponerend...
Kan me goed vorstellen dat de heren 17 deze plek omstreeks 1650 uitkozen voor een verversings/handelspost....
Alvast een steen uitgezocht om die mee te nemen voor de Huizumer begraafplaats..

• 13 Februari 2008 - 21:16

Kuperus:

Lieve Fedde,

Vandaag is Guus jarig. Ik zit nu zelf te typen bij Guus en Nynke. 'K heb uw verslagen gelezen. Geweldig wat hebt u weer veel beleeft. We hebben hier hele mooie bijna zomerse dagen gehad. Vandaag was het wat kouder weer. Maar het zijn geen Afrikaanse temperaturen hier in Friesland. Piet is aan het bomen snoeien en ik ben al drie middagen in vegelingshof op bejaarden bezoek geweest. Hier en daar een bemoedegend woord en een kroepke. Nou fedde we wensen u nog fijne dagen toe en zien u komst met blijdschap te gemoed lieve groetjes van Piet en Ine

ps: Ook de hartelijke groeten van het feestvarken en zijn zeugje en biggetjes.

• 13 Februari 2008 - 21:46

Steina :

goeden avond lieve fedde.
    wat mooi fedde dat je verlangen is uitgekomen. dit is dus al weer 21 jaar geleden .jammer dat het restaurant er niet meer was. hier is alles kids de k'
    deren vandaag bezocht. hier is verder alles goed fedde ik ga weer tot de volgende ronde

groetjes john en steina

• 14 Februari 2008 - 08:08

Joey:

ha buurman!
    hier even een berichtje vanuit grijs en grauw Fryslan! (maar er is beter weer op komst)
    Heb afgelopen weekend in Parijs doorgebracht (nouja een dag naar Eurodisney) Is natuurlijk niet te vergelijken met de mooie landschappen daar in Zuid Afrika!
    en Die steen deze keer maar in koffer lijkt me wel verstandig! :) denk niet dat ze nog een keer zo tolerant zijn om het toe te laten!!

Geniet ervan!

TUT