la douce France - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van frerejacques - WaarBenJij.nu la douce France - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van frerejacques - WaarBenJij.nu

la douce France

Door: zelf

18 April 2008 | Zwitserland, Nyon

Afgezien van een tussenlanding in Parijs ,was ik nog niet op Franse bodem geweest sinds de laatste keer in herfst 2002 met Boudewijn.. maar vandaag dan echt de grens over met Annette , die daar inkopen wilde doen in Divonne ,een voor mij onbekend kuuroord dat zich mag tooien met de toevoeging "les bains". Heb daar ongeveer anderhalf uur rondgewandeld bij een waterig zonnetje... Toch direct die Franse atmosfeer van een tikje slordig...
Hier is alles veel netter en afgewerkt..
Vanmiddag per bus naar Coppet, dat iets zuidelijker aan het meer van Genève ligt. Genoten van een baltsend zwanenpaar aan de rand van dat grote helder wateroppervlak.. Helaas was het uitzicht niet fraai door de nevel en later begon het te regenen, toen ik in en bus vol scholieren huiswaarts keerde.
Jammer dat het weer niet zo mee werkt. Gistermorgen , toen Annette en ik samen in Genève waren was het ook redelijk goed ,maar draaide in de middag het ook op regen uit..
Het wachten is nu op vader Dick om samen sabbath te gaan vieren.. Mijn keppeltje heb ik meegenomen..

• 19 April 2008 - 07:51

Pieter En Jannie:

Hallo buurman,
    Het is hier nog steeds droog maar het echte lente weer is er nog steeds niet.
    We hebben harde wind vandaag maar ook zon.
    Veel plezier daar en tot ziens.