eerste en tweede hands... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu eerste en tweede hands... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

eerste en tweede hands...

Door: zelf

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Omdat andere opties op grond van sociale gronden achterwege bleven had ik gisteren de vrije keuze bij de wekelijkse zondagmorgen viering.... Met op zo'n korte afstand een ritus van de eerste klasse was de keus dan ook niet moeilijk en zodoened per eerste bus naar de 'city'.. Nogal vroeg ,maar dan had ik ook de gelegenheid om de zondagmorgen-sfeer te proeven.. Op voorhand heerlijk in de schaduw gezeten aan de oever van het lieflijke Avon riviertje met zijn treurwilgen (stekjes van het graf van Napoleon op Sint Helena )en strohoed gondeliers tot de Engelse manier van klokkenluiden mijn oor bereikte om me 'ter opgang' te bewegen
Alleen de jongens zongen deze keer de vaste delen uit een missa brevis van Britten. We vingen aan met een van de lievelingshymns van Bou, een duidelijke, bondige preek van een Maorise en en een matou Matua (Onze Vader in het Maori) als onderdeel van de eucharistie...
Met de klanken van het laatste lied nog in het hoofd op pad naar het busstation.. Thuis aan de koffie met muffins en vervolgens naar de racebaan voor een vlooienmarkt met als doel het vinden van een tweedehandse nieuwzeelandse flora... wat helaas niet gelukte..
Nu maar zonder documentatie het veld in , en dat gaat vanmorgen beginnen, want met Germ en Wieke verdwijn ik enkele dagen 'onder water' op een trektocht met hun camper over dit Zuidereiland .. Of ik daarbij online kan komen is de vraag, want we verlaten het stadse...

• 16 November 2008 - 21:32

Kees Letty En Dieke:

GA je ook echt onderwater? In ieder geval een mooie tocht gewenst en doe voorzichtig!

• 17 November 2008 - 17:36

Landheer De Jong:

Bericht ontvangen je belt maar als je in Heerenveen bent dan word je wel gehaald,geniet nog maar even daar van het mooie weer, want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje,met veel regen,hier is alles okee,voorzichtig daar,en tot horens hoi.

• 17 November 2008 - 19:03

Hilversum :):

lieve oom,
    zo te lezen gaat het u goed! geniet er maar lekker van. een echte wereldreiziger hebben we zo in de familie!
    liefs Ronald, Lia, Stijn en Floris

• 19 November 2008 - 20:48

De Dijkies:

Wat een belevenissen, lekker warm weer, gezellige mensen, spannende avonturen super.
    Hier gaat alles zijn gangetje. De nieuwe dominee komt 1 december kennis maken met de gemeente. Ik keek op de kalender: een speciale dag vandaag.
    We denken aan u. Groetjes