natuur, natuur wat een natuur..3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu natuur, natuur wat een natuur..3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

natuur, natuur wat een natuur..3

Door: zelf

22 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

woensdag 19/11 Bij de ochtendwandeling mijn Boudi herdacht in het piepkleine rood geverfde houten Anglikaanse kerkje van Murchison.... en ter gelegenheid van deze dag een tractatie van een soort roombroodjes meegebracht uit het supermarktje bij het opengaan van deze nering.. me op de hoogte gesteld van de aardbevingsramp aldaar in 1929 met bijbehorend monumentje en een bezoekje aan de meander van de Bullerrivier, die het R.K. gebedshuisje in de toekomst zeker in gevaar zal brengen.. Het politieburootje staat op iets veiliger afstand van de snelstromende rivier...
Na afbraak en inpakken viaeen imponerende route verder naar het noorden.. Het ruige landschap veranderde in hopteeltplantages en boomgaarden . terweijl de bergtoppen steeds meer sneeuw vertoonden.. zo bereikten tussen die beide natuurparken opnieuw de kust aan de Tasmanbaai bij Motueka...
Deze keer een Indisch (India)lunchmaal en door naar het goudgele strand van Kaiteriteri..
Voor mij haast een schokeffect: alsof je binnen zo'n 3 uur je verplaatst van Noorwegen naar een paradijselijk eiland in de Stille Oceaan.. enig storend was de stevige wind die van over de besneeuwde bergen kwam aanzetten en dus echt koud was... Lang hebben we er niet vertoefd en zijn door gereden naar Nelson ,dat zich voor laat staan op het grote aantal jaarlijkse zonnedagen.. Daar op de camping een inheemse vogel, de tui,gezien en gehoord.. Heel bijzonder van zang en tekening met zijn witte halsveren.

• 22 November 2008 - 18:53

Kees Letty En Dieke:

Ha, we krijgen zojuist je berichtje binnen. misschien lees je dit zo wel. Het sneeuwt en hagelt hier en het is berekoud. geniet maar van de zon!!!
    liefs uit Gouda

• 23 November 2008 - 10:57

Buren:

Hallo buurman,We hebben gister wat sneeuw gehad en vandaag voorspellen nog meer. Zitten al in de winter hier.
    Geniet daar maar lekker van het weer.Tot dinsdag en een goede reis terug.

• 23 November 2008 - 10:58

Tjeerd En Kees:

Voor ons hier in Harlingen, goedemorgen Fedde !
    Op deze enigszins bijzondere zondag, zongen wij in de kerk:
    De minsken fan foarby se binn'noch yn ús tinken.
    De minsken fan foarby har nammen sille klinke.
    Wy bringe ús te binne de wurden en de sinnen
    hoe fier yntusken by ús wei,
    se binn' ús noch sa nei.

Geniet van al het moois en de groeten,
    Kees