naar de Kransbergen... - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu naar de Kransbergen... - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

naar de Kransbergen...

Door: zelf

15 December 2008 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Gistermiddag na een dutje onder de lapa langs het zwembad ter 'verwerking" van een uitgebreid zondagsmaal in de grote hoge eetkamer samen met Sytze osstwaarts gereden omhoog naar de Kransbergen totaan de bekendeplek , waar ooit hun veeplaas was.. Behalve de imponerende rotsen en de bij behorende hoog rondzwevende aasgieren kwamen ook de herinneringen weer.. Wat een stilte, wat een ruigte en ruimte... Wel was het vreemd dat op de plekken waar eens hun brahmaankoeien weidden. nu zebra's en blou wildebeesten liepen te grazen.. Het terrein konden we niet meer op ... alles achter geelectrificeerde omheiningen... De droge citroenen( met Boudi samen geplukt in 1996 )op de schaal in Diemen worden nog kostbaarder..

• 15 December 2008 - 12:59

Steina:

lieve fedde
    maar weer een mooi bericht
    maar goed dat het omheind was ze hadden je wel te pakken kunnen nemen.
    zaterdagmiddag kreeg ik een ingeving ik moest een diaken bellen vanwege het HA [jp zei nog stein dit is diaken werk] wat bleek ze had er helemaal niet meer aan gedacht hals over de kop nog in kopen gedaan zo als brood en wijn . later kwam ik bij de kerk het was al donker zat aan de buiten kant een sleutel en de deur was los .. wat bleek het bloemen vrouwtje had praat gekregen en de kerk vergeten op slot te doen. sommige mensen zijn niet los vertrouwd
    ..groetjes steina

• 15 December 2008 - 17:40

De Buurtjes:

Hallo buurman, we zijn jalours, hier is het behoorlijk koud met 'snachts om het vriespunt.
    Geniet van de mooie omgeving daar.
    Hier is alles goed op de "Pole"
    Groetjes Pieter en Jannie

• 15 December 2008 - 18:47

Kees Letty En Dieke:

Hallo Fedde,
    mooie verhalen van je! veel herinneringen zullen boven komen.
    hier de verjaardag van Kees uitgebreid gevierd. Nu op naar het Kerstfeest. Dieke mag op school Maria zijn (vorig jaar ook al) volgens juf ís ze gewoon Maria.

• 17 December 2008 - 13:15

Buurtjes:

Zo buurman bezoek gehad!,nou de ramen maar dicht laten ondanks de warmte.Wie weet wat voor beesten er nog meer rondlopen en kruipen.Heerlijk die temperatuur daar, is hier erg mistig en koud.
    Donkere dagen voor kerst.
    Groeten van de Kampweg.