mea culpa... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu mea culpa... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

mea culpa...

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Van schuldbesef en "sondigheid" is hier een overdosis en ik zou me op paradijselijke wijze kunnen uitputten in "verskonings" wegens het lange uitblijven van een berichtje...
Lijkt me beter maar tot de orde over tegaan en dus een verslag van bijna een week.. Teveel om op te noemen en daarom slechts een samenvatting:
Van "het Kaapse broodmandjie " ben ik naeen afsluitend bezoek aan het plaatselijk korenmuseum op dinsdagavond doorgereisd middels een nachtelijke bustocht van meer dan 1000 km naar Kuruman. Dit jaar een maand eerder dan in 2008. De groene Kalahari deed zijn naam eer aan, maar heb weinig nieuwe panten kunnen ontdekken. Naasteen gezellig verblijf bij Jurg , Ida en hun kinderen ook eeen bezoek gebracht aan mijn geboortejaargenote ,dei juist in die dagen verjaarde.. boeiende gesprekken..
Gisteren weer zo'n krappe 500km per bus naar hier.. Nu zit ik in het museum achter de pc en heb al een bezoekje gebracht aan het gymnasium.. Natuurlijk op zoek naar het voor mij haast onvervangbare ethymologische woordenboek..
Maar de rector blijkt met pensioen te zijn gegaan, zijn secretaresse bleek ook vervangen en het woordenboek is ....zoek...
Heeeeerlijk Zuid Afrika...!!! Theater van de lach..!! Anders hou je het niet vol..
Weergod Pluvius heeft ook ijn kuren... Sinds Kuruman is het regenachtig en nu ik hier in de Noorwestprovincie zit is het sinds gistermiddag ook begonnen te regenen.. Word ik zo gemaand mijn eigen werelddeel weer op te zoeken??


  • 28 Januari 2009 - 16:48

    Buren:

    Hallo Buurman, zo niet het mooiste weer om lekker te genieten.Hier wordt het weer een beetje winter en is het best wel koud.Een vliesje ijs ligt weer in de sloot dus wie weet als buurman thuis komt....
    Hier geen bijzondere dingen te melden groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 117665

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: