de duik naar de delta... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu de duik naar de delta... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

de duik naar de delta...

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

De reis ,die van huis tot huis exact 24 uur in beslag nam, is zonder noemenswaardige storingen verlopen. We raakten ineen heuse file toen Klara met mij in regenachtig , nevelig en koel weer naar Nelspruit afdaalde. Het busje stond al klaar.. gauw afscheid en ingestapt.. Ook de fraaie Schoemnskloof door de Drakensbergen was somber en wat mysterieus met al die wolkenmassa's en dat bleef op het Hoeveld zo tot 50 km voor Pretoria. toen de eerste gaten ontstonden... Eindelijk de zon... Na een korte stop in druk spitsverkeer om even over 18 uur op de "olivier. smuts"lughawe.. Inscheping verliep vlot en het vliegtuig was amper halfvol , dus mogelijkheid tot horizontaal op 2 stoelen... hazenslaapjes na avondeten en het begroeten van de avondster.. Ook de wassende maan hield me de hele reis gezelschap en keerde terug naar de schijngestalte van het noordelijk halfrond.. Om 3.15 uur bij Tripoli het Afrikaanse continent verlaten .. Voor hoe lang?????...

In regenachtig Franfurt overstapt in een kleiner toestel vol met zakenlieden.. Bij enkele gaten zag ik iets van het Eheinische land zijn vele windmolens..
Herkenbaar werd het pas toen bij een opnening de IJsseldelta met Kampen in het zicht kwam .. Boeiend was het in grondmist gesluierde Waterland opdook...
Wat een apart landschap.. Een en al cultuur-natuur.....
En daar hoor ik thuis.... Na een aan goed aansluitende treinrit werd ik afgehaald door buurvrouw Jann,. trof ik haar wederhelft Pieter de crocussen ontdekkend bladharkend aan op mijn erf..
De zon scheen gelukkig.. Gauw mijn muzikale maatje (radio 4 )aan en de haard ontstoken..
Natuurlijk om 6.30 wakker.. Ben even buiten geweest ,maar nog geen daglicht te bekennen...
Nu ziet het naar schemer uit... en nieuwe dag die ik ingaan mag,,,

  • 09 Februari 2009 - 08:59

    Frère Gérard:

    Soyez le bienvenue!

    vg/gh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 117650

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: