rondje kaapstad - Reisverslag uit Milnerton, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu rondje kaapstad - Reisverslag uit Milnerton, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

rondje kaapstad

25 November 2010 | Zuid-Afrika, Milnerton

Op advies van Thea en Hein gisteren met de gewone bus tussen forenzen naar de city. Daar naar de VVV voor de rondrybus en open dubbeldekker.. Er Waren twee routes met af en opklim megelijkheden ,waaruit ik kon kiezen eentje door het centrum en eentje rondom de Tafelberg . Koos voor de laatste en benomdat ik minstens een half uur wachten moest naar een ander opstappunt gegaan nl. hotel Mount Nelson. waar Boudi in de 70er jaren logeerde.. Prachtig erheen gewandeld door de kompanjiestuine van van Riebeeck..
OP de bus natuurlijk boven in.. Prachtig uitzichten zo vanaf de helling van Tafelberg over de kaapse vlakte enz. Even een stop in Kirstenboschmmaar daar wou ik niet veel tijd besteden, want was er al eens in 2005 vlak na het overlijden van tante IDA....
Dus verder langs wijngoed Constantia en dan over de pas afgedaald naar Houtbaai.. herinnering aan 1987 toen we op terugreis van Kaappunt en ook waren.. Heel veel wind.. Lang wandelen was niet prettig, maar het dikke stuk pas gebakken vis des te meer. Weer op pad. Naar Canps baai aan de voet van de bergkamreeks Twaalf apostelen. Heerlijk in de luwte langs het strand gewandeld, gelegen en even gedut...
Opnieuw vervolg door Clifton strand. Was daar met BOu en later met Renate Muller. Schitterende appartementcomplexen met parkeermogelijkheid vanaf de weg op de daken... Gestopt in Seapoint.. het Zandvoort van Kaapstad.. Opnieuw gewandeld en geluierd.
uiteindelijk terug in de stad en met de bus terug naar huis id druk spitsverkeer.. Het zat erg vast...en dan rijden ze rustig /ongeduldig over de trottoirs..
Gisteravond bij zonsondergang en blik op Robbeneiland gegeten ineen Afrikaans restaurant in Bloubergstrand... Koosop advies voor sklipadjies.. soort van leverballetjes in skapevet gebraden.. interessant..

• 25 November 2010 - 14:16

Pieter En Jannie:

Wat een prachtige verhalen en belevenissen wer.
    Jir foarspelle se snie en ies.
    Earst sjin en dan gelove.
    Alles rustig jirre.

• 25 November 2010 - 20:05

Cor:

dankie fedde, bliuw sa op e hichte fiel my leafs cor.

• 25 November 2010 - 20:14

Steina :

hallo lieve fedde

wat weer een mooie herinneringen
    en wat weer en belevenissen en je voelt je er d''er lekker bij
    gaat zomaar ergens liggen dutten ha ha ik zie je liggen
    ik zeg je fedde geniet van al dat mooie ... lieve groetjes van mij