op de fiets als een vis in het water... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu op de fiets als een vis in het water... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

op de fiets als een vis in het water...

Door: zelf

19 November 2011 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Vanaf gistermiddag tot vanmiddag was mijn taak "huswarjen", want de complete familie was naar een familiegebeuren zo'n 150 km noordelijk en bleef daar "oorslaap"...
Het rijk voor mij alleen in dit grote huis,maar de tijd vloog om, ook al omdat in de avond samne met Sytze gezellig gegeten werd in een restaurant ,waar zijn jongste zoon Paul (student alhier)de bediening uitvoerde..
Vanmorgen al vroeg de kaartjes voor de vervolgreis gekocht en toen met Sytze ter veekeuring hier zo'n 20km vandaan op het Hoeveld.. de licht glooiende grasvlakte.. Totaal ander omgeving dan donderdag. We waren in de 4x4 van de eigenaar al rondrijdend een uur bezig de verschillend groepen van de veestapel m.o.o. verkoop te bekijken. hier was zgn aangeplante beweiding dus een beetje vergelijkbaar als in Ned...Zojuist thuis gekomen van een bezoekje aan Marinka de vrouw van conservator Martin , die al enige maanden in de USA voor studie verblijft.Zij verblijft in een zgn granny-flat een aangebouwd woonstelletje..
Veel doe ik hier per fiets en bezoek zo allerlei zaken..
Vanmiddag een zware donderbui.. maar dat hoort zo op het Hoeveld op 19 november.. Halaas geen in de modder spelende kinderen gezien..

• 19 November 2011 - 23:05

Cor:

sa bin ik wer op e hichte leafs

• 20 November 2011 - 09:57

Boswachter Piet:

De conniferen zijn gerooid,het huis van fedde is nu beter te zien,hele week droog weer gehad veel mist en snachts 0 graden,overdag 6 graden,geniet ervan tot horens,geen bijzonderheden,hoi.