varen,vissen,fiteren en (vr)eten.... - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu varen,vissen,fiteren en (vr)eten.... - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

varen,vissen,fiteren en (vr)eten....

Door: zelf

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Prebbleton

Een uur geleden in Prebbleton teruggekeerd van een belevenis .. Voel niog het nadeinen van de 2 vistochten in een 3x2m jetboot(een soort langzamere speedboot).....
Gisteren en vandaag ruim 5 km buitengaats op 80- 100m diepte de hengels uitgegooid...de vaarrt erheen al was enerverend .. 6 man sterk allemaal voorin om een goede voortbeweging te waarborgen..
Het uitzicht vanaf de boot op de kust was fantastisch.... en vandaag nog mooier, omdat af en toe de lichtbesneeuwde toppen tussen de wolken door tevoorschijn kwamen.
de vangsten zijn hier op de rand vaneen 1000m diepe trog erggoed ... met vier hengels uit was het haast lopende bandwerk wat beterft de vangst. deze bedroeg gister in 4 uur wel 40 kilo vis...ook bijvangst van een kleine hondshaai, die direct tot aas werd verwerkt en een blauwe haai van ruim 3 m die nog niet binnen gehaalde visen probeerde te verschalken..
Eenmaal terug op de camping werd de vangst vakkundig gefileerd en een deel ging mee voor de avond bq..
Vanmorgen de kreeftenvangkooi geinspecteerd.met slechts 1 exemplaar erin...
Ik stop want het deint me teveel in deze bureaustoel en we gaan Germ's verjaardag nog vieren .. het is heerlijk zomers warm..maar niet te heet..

• 02 Februari 2014 - 08:47

Cor:

geweldig Fedde wat in afontur wiest net seesiek? fyn dast sok moai waar hast hjir is it ek prima sinne , allinne net 25 graden mar 5 juster nei it theater wie no folle better as woansdei ha yn 3 dagen it grutste part fan myn stiefbern sjoen tafallig wie freed op besite by karin en wieger die wiene juster mei marco en petra yn it theater ha efkes bypraat fierder alles goed hjir noch mar 10 dagen dan bist dr wer , leafs cor

• 02 Februari 2014 - 10:01

Annie:

Wat een beleving zeg !! ja dat deint nog even na .Ik zou willen dat het hier ook zomers was, helaas niet dus , ik houd niet van de kou brrrr maar het is gezond weer , de zon schijnt dat is al heel fijn .
    Hier verder geen nieuws , morgen naar een vriendin , en woensdag met Elly naar de dochter van mijn zus ,en even op de camping kijken of ik een andere plek wil of niet , verder gaat het hier zijn gangetje hoor Tobias heeft buikgriep duurt erg lang trouwens . Geniet jij nog maar even ,voor je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje .
    Lieve groet Annie.

• 02 Februari 2014 - 17:13

Jannie:

Hallo Buurman,

We zijn jalours.
    Prachtig hoor en zoveel vis en dat mooie weer.
    Het is hier vandaag zonnig 8 gr. maar vergeleken met daar dus koud en geen bbq vandaag.
    Alles onder controle hier,
    Geniet er van.
    Jannie en Pieter

• 02 Februari 2014 - 17:25

Guus En Nynke:

Vanuit een zonovergoten Joure (zondag) met een temperatuurtje van rond de 7 graden is het een mooie gelegenheid om even langs Pake ne Beppe te fietsen voor het bekende " bakkie koffie ".

Is wel iets minder spectaculair dan de belevenissen van "bijrijder" Fedde. Dus bij thuiskomst maar snel weer even bijpraten. Zullen we 05.00 uur afspreken, datum horen we nog wel !!

Groetjes fam. Kuperus en Dijkies !!!!!

• 02 Februari 2014 - 23:08

Betty En Jens:

Mooi verslag. Onze broer gaat niet gauw een zee te hoog. Geniet met volle teugen . Tot de volgende keer. Groeten uit een zonnig Fryslan