onherkenbaar... - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu onherkenbaar... - Reisverslag uit Prebbleton, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

onherkenbaar...

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Prebbleton

Als ondertitel van deze reis staat het feest der herkenning.... dat geldt voor veel zaken.,maar vandaag echter niet. Om kwart voor elf hier vlakbij op de bekende bus gestapt naar het centrum van Christchurch... Onderweg de route aardig herkend, maar eenmaal bij het eindtstation- nu niet meer ondergronds maar op een open terrein - was ik het spoor volledig bijster... Niets herkenbaars meer... Overal braak iggende terreinen . De gebouwen die er stonden waren voor een groot deel door hekken omgeven en leegstaand.. Vond een straatnaambordje van Colombostreet.. Was dit die gezellige drukke winkelstraat van voorheen? Richting kathedraal gelopen.. De ruine was eveneens omgeven met hekwerk met slechts een paar openingen om de puinhoop te bekijken.. er tegenover stond een gebouw, dat ik mebekend voorkwam.. maar dat viel toch ooit in het niet bij de rest van de bebouwing? Via de eens levendige Gloucesterstraat naar de New Regentstreet.. Dit stukje met zijn victoriaanse sfeer bleek nog overeind te staan.. De kapper van weleer vond ik niet terug,maar er waren tenminste tekenen van commerciele activiteit..Besloot richting botanische tuin te gaan langs het riviertje Avon .. maar hiervan was het water grijsbauw en troebel omdat - zoals bleek - er stroomopwaarts met een dragline werd gewerkt..Ook de culturele buurt bleek behoorlijk beschadigd, maar herkenbaar.. In de botanische tuin gekeken bij het fraaie rosarium . Dit bleek intact ... het info-centrum er tegenover stond in de steigers ..
Er wordt heel hard gewerkt om het centrum opnieuw een kloppend hart te geven. Veel bouw projecten met zelfs hoogbouw , maar de sfeer van weleer is verdwenen..
Met een gevoel van heimwee na twee uur opgestapt in de bus naar huis... Heerlijk in de halfschaduw me verdiept in de Maori-taal..

  • 03 Februari 2014 - 15:38

    Annie :

    Dat was even een domper Fedde , ben benieuwd waar dit door gekomen is
    dat moet je mij nog maar eens vertellen .
    Vanmorgen ben ik dus naar een vriendin geweest altijd gezellig ,thuisgekomen ben ik gaan schuiven met de meubelen , zo nu en dan vind ik dat heerlijk , dan ben ik in mijn element hoor haha.
    Nu ga ik aan mijn Engels beginnen , hier is elke dag zon maar koud , moest wel ramen krabben van de auto , heb niet snel ergens een hekel aan hoor maar hieraan wel aan koud werkje brr
    Rinze deed dat altijd en ik heb geen garage dus ik moet wel he !
    Geniet jij maar !
    Lieve groet Annie

  • 03 Februari 2014 - 16:41

    Cor:

    Hast seker echte zeebenen dast dr sa goed oerkoest lokkich mar seesyk liket my net noflik, fierder in moai ferhaal in echte mannewrald wiest dr wol in bytsje op fortocht dat it dr yn christchurch net weze soe as by dyn hjeddere besite wie it noch slimmer? lokkich is it dere no restiger ik hie in goed weekein, sneon de bsa en snein moai waar bin my jiska omwest ha lekker iten gjin kreeftcocktail en ek net haaievinnesop mar wol moai dekt letter jouns dyn cantate draait do ek mar betider it is hjoed al wat foarjierseftig strakblau en sinne mar wol wat fris fermeitsje dy leafs cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Prebbleton

down under II

herinnering en verwarming

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Schotland, Zuid Noorwegen, Kent of toch...

09 Februari 2014

de laatste zondag....

08 Februari 2014

verjaardagsparijtje

07 Februari 2014

opnieuw overdonderd

05 Februari 2014

land van contrasten
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 117595

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: