via Boland naar die Bosveld - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu via Boland naar die Bosveld - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

via Boland naar die Bosveld

Door: zelf

14 April 2014 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Kon niet eerder op het interenet ingaan . de ontvangst hier op Rest en Utsjoch - waar ook uitgeprobeerd - is te slecht .. werk nu vanuit een internetwinkel... Zou uren kunnen vertellen. maar hou het slechts beknopt...
Donderdagmorgen 8 uur op afspraak stonden onze koffers klaar bij het hek .. Er kwam echter pas na 20 min een taxi opdagen die ons door het spitsverkaar al slalomrijdend tot voor het hoofdstation van Kaapstad bracht.. Juist op tijd voor de in check-procedure....... Het duur de echter ruim een uur eer de trein voorreed... eenmaal in onze eigen coupe kwamen we tot rust en meteen vertraging van anderhalf uur vertrokken we uit Kaapstad. De reis was fantastisch.... via het schitterend Hexrivierdal reden door een enorm lange tunnel onder de Matroosberg uiteindelijk de Karoo binnen.
Tijdens de zonsondergang zaten we te eten en besloten de eenvoudige maaltijd later in ons eigen verblijf met kaas en wijn.
Daarna ons betje gespreid... en genoten van de pikdonkere nacht. voor tiientallen kilometers werkelijk geen lichtje te bekennen... wijhielden ons eigen licht ook uit...
Na redelijk nachtrust bij ochtendgloren in Kimberley, ontbijt terhoogte van de Vaalrivier en uiteindelijk om 12 middag in potchefstroom .. Wel 3 uur verlaat. Annelies bracht ons via huis Eikenlaan ( laatse woonplek van haar ouders ) bij haar huis , waar Willy al in zijn auto zat te wachten.. Snel een koffie en dan verder naar het noorden .... wwer bijna 4 uur rijden . tegen half zes waren we ter plekke.. Minstens 1400 km zaten erop ...
zaterdagmorgen al vroeg op om met Syutze ter veekeuring te gaan op een plaats (booerderij ) , die omgebouwd is tot vormingscentrum voor de jeugd, 30km ten westen van Thabazimbi.. Betty heeft het gebeuren met haar fotograferen gevolgd... en kreeg zo een indruk van het Bosveld..
Gisteren bij de Hervormdes ter kerke gegaan.. en later in de middag naar een plaats tertn noorden . onderweg passeeerden we de Kransbergenmet hu kleurenpracht inde late namiddag ..
Nu spettert het een beetje .. Ze zijn hier blij met elke regendruppel..

• 14 April 2014 - 10:10

Jens:

Een prachtig verhaal! Wat een belevenis! Betty 's SMS is goed doorgekomen en aan alle bekenden doorgegeven! Geniet en we kijken uit naar donderdag! xxx

• 14 April 2014 - 17:59

Renate:

Wat leuk om al die reisverslagen te lezen en zo op de voet te volgen waar jullie allemaal geweest zijn!
    Geniet er nog even lekker van. Liefs

• 14 April 2014 - 20:45

Cor:

wat wer in reis foar jimme , hjir alles goed wie drok mei it theater ha dr juster ek waarm iten wie gesellig en om 23.15 wie ik wer thus sneon wie it 1,30 dus ik ha de cultuur wol meinaam it sjit no al op soch nei dy ut leafs cor

• 14 April 2014 - 21:59

De Buurtjes:

Wat een enorme reis hebben jullie weer gemaakt en dan nu de grote reis terug naar huis.
    Goede reis en geniet nog maar even.

• 14 April 2014 - 22:45

Dirk:

Mooie reisverslagen. Vooral ook de gedetailleerde beschrijving van al het eten en drinken spreken mij erg aan :-)

Alvast een goede terugreis en tot gauw!

• 15 April 2014 - 21:42

Tineke Van Der Werff:

prachtig, die reisverslagen van jullie te lezen zeg!
    jammer dat ik nu pas dit weblog ontdekte, dankzij jens hoor.
    wat een geweldige reis maken jullie, een belevenis hè Betty!
    ik kom je ervaringen beluisteren hoor.
    goede reis terug donderdag voor jou en fedde.