simplex 19 - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu simplex 19 - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

simplex 19

Door: zelf

24 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Kwart voor negen was ik hier weer binnen na een wandeling die 2 uur daarvoor begon.. Doel was Huis Eikelaan aan de voormalige van Riebeecklaan nu al weer enige tijd omgedoopt is tot Peter Mokabo?? laan..
Het kloostercomplex van RK signatuuur werd leegstaand door een Dopperse(Gereformeerde) stichting aangekocht . Op het terrein verrezen woningen met elk 2 slaapkamers. Riant genoeg om aftetreden dus voor pensionarissen.. Om dichter bij Annelies en Doep te wonen kochten oom Jaap en tante Enny zich hier in. 1996 was ik hier voor het eerst met Bou..
Het is voorwaar een lustoord. Nauwkeurig onderhouden tuin met bijzonder veel rozen en canna's Na ruim een half uur was ik ter plekke Onder de lapa vlak bij nr 19.... Heerlijk uitgerust en genoten.. Met herinneringenen, vooral aan het feit dat oom en tante hier veiilg en verzorgd waren.. Je loopt nl niet zomaar het terrein op. er is een permanente wacht... Ook de kapel van waaruit beide begraven zijn is er nog en ben dwars door de verplegingsgebouwen terug gelopen het met electriciteit omheinde hek uit. Daarna om 8 uur terug zoveel mogelijk in de schaduw...
Vanavond mag ik in de keuken.. Heb met Doep zijn "kalf geploegd"en kan dus op de Indische toer... een bamimaal binnen de beschikbare mogelijkheden.
De hele Potchefstroomse familie denkt aan te schuiven.....
Tenslotte.. Met de open ramen hoor ik hier om het kwartier een carillondeuntje ,dat steeds iets langer wordt met het verstrijken van het uur.. Het is dat de rest niet klopt maar ergens voel ik me in Sneek...
Teken dat die gereformeerdes hun afkomst niet verloochenen, want volgens mij is er nergens in Zuid Afrika een speeltoren..

• 24 Januari 2017 - 11:31

Cor:

Leave Fedde wer in reis nei it ferliene liket my no en dan wol swier ek fysiek ek he verkouwe en ek griperig dus bliuw ik yn e hus tis ek dampig en gleddig op e dyk bin noch al efkes nei it theater west foar de bern mar ha de foarstelling fan freed afsein fermeitsje dy wanneer giest wer fieder leafs cor

• 24 Januari 2017 - 19:47

Jens En Betty:

Hallo broer en zwager,
    Je bent dus weer op oud vertrouwd terrein geweest. Fijn dat je zover al weer kunt lopen.
    Wij oefenen onze spieren dagelijks met de tip die jij ons vlak voor je vertrek gaf.
    Het is hier de hele dag koud en mistig geweest. De groeten van oom Biem.
    Kus van je zus en een hand van Jens

• 24 Januari 2017 - 19:56

De Buorren:

Lieket mie heerlijk die warmte.
    Kin mie hast net foarstelle om 8 oer al sa folle mogelijk ient skaat te mutte rinne.
    Geniet dr fan. Jir joed erg mistig en ek nog gled op e diek.
    Fjirder alles rustig.
    Groeten Pieter en Jannie