een winderige zaterdag en weer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een winderige zaterdag en weer... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een winderige zaterdag en weer...

Door: zelf

29 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

...geen regen van betekenis. Was even op de thee bij Dough Clark ,de autochtoon met wie ik eenkele jaren geleden een wandeling door de Baakensvallei mocht maken.. Zijn altijd mooie grasveld begint letterlijk te verstuiven.. Besproeien mag niet. met badwater moet zorgvuldig worden omgesprongen.. Het weerbericht voorspelde deze week regen ,maar daar is tot nu toe niets van bewaarheid..Wel af en toe bewolking en nu schijnt de zon al weer in alzijn kracht..
Op zoek naar de cantate voor de 4e zondag na Epifanien vond ik de webwerf Allofbach... en heb genoten van de uitvoeringen.. oa eentje op het Mullerorgel in Haarlem.. Dan begin ik wat heimwee te krijgen .. want ik heb het vermoeden ,dat wat mij straks bij de kerkgang te wachten staat een enorm contrast gaat vormen.. Maar..daarover later meer?? eerst even rooibosthee, die kokend wordt gehouden voor minstens een kwartier.. en boerebeskuit..
Had ik al verteld dat ik met Andre op bedevaart geweest ben bij de Duitse slager ,die naast zwiebelwurst ook beschuit en hagelslag verkoopt?. Dus nooit meer van dat soort ballast in mijn koffer..
Kreeg van Dough een schitterend boek over de Zuidafrikaanse flora met alle Latijnse namen en hun naamgevers... dat is voorwaar geen ballast...

• 29 Januari 2017 - 11:52

Cor:

dit is it earste berjucht op de nije laptop it wie foar klaas en steven noch in hiel gedoch om alles yn te stellen mar it is uteinlik slagge tis hjir no goed teiwaar droech en ung 7 graden fierder in restige snein gean fan e wike wer te sporten hooplik falt de tjerketjinst mei of ta en oars geniettest mar fan dyn kantate leafs van cor