alsof ik mijn gele nachtbril gbruikte - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu alsof ik mijn gele nachtbril gbruikte - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

alsof ik mijn gele nachtbril gbruikte

Door: zelf

Blijf op de hoogte en volg

01 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Bothasig

Wat een teleurstelling...
Andre had me naar de 6.30-bus gebracht en ruim anderhalfuur later bereikten we het Tsitsikammawoud. Normaal zit ik dan te genieten van de ruige bermflora en zou de buschauffeur vragen te stoppen om even te kunnen " fourageren"... Nu was alles vergeeld ,ja bijna verdord. geen bloeiende protea's ,geen mooie witachtig strobloemsoorten. Af en toe verbrande stukken.. nee de fraaie Tuinroute was troosteloos.
Tijdens de stop bij Stomsrivier om ook de benen te strekken kon ik maar met moeite water zien in het diepe ravijn.
Positief punt op de 750k lange 12 uur durende rit was, dat de bergtoppen van Tsitsikamma-, Outeniqua-, Lange- en Riviersonderend-bergen -meestal verhuld in wolkpartijen- nu duidelijk zichtbaar waren..
Wat is de Westkaap toch imponerend...
Het uitzicht bij de afdaling in de Kaapsevalkte was heiig, de Tafelberg van het oosten uit bekleed,maar de anderen erg helder.. "Simon van der Stel (= Simonsberg ) zag ik keurig op zijn rug liggen.."
In Bellville stond Hein me al op te wachten.. de seuntjes waren bij thuiskomst nog even op..
Ga nu naar buiten om al lopend te kijken hoe de Tafelberg er in de verte bij ligt...en denk me verder koest te houden.. en even te plonzen..

  • 01 Februari 2017 - 14:25

    Cor:

    Leave Fedde, fyn dast feilig yn kaapstad bist silst wo wu rch weze fan sa,n lange reis sptich dat it dr sa droech is hjir is it goed waer it is my slagge nei it fr museum foar alma tadema lange rigen mar it roun goed troch hie tocht dat dr grutte doeken hongen mar dat wie sa net foun it wol moai en bin trochrun nei car ha dr in broadsje iten Car moast nei de breiclup en ik wer nei hus wie goed 2 ure wer yn snits Fermeitsje dy leafs, cor

  • 01 Februari 2017 - 16:38

    Angelie Gilsing:

    Lieve Fedde Jacob, ben je wel in het goede seizoen daar in Z-Afrika..?? of.....had je misschien toch die gele bril op..??? Gekke gewaarwording, maar des te mooier de nieuwe ontmoetingen en de Tafelberg, die er gelukkig nog wel was en niet in zee was verdwenen. Tja de natuur kan behoorlijk 'van slag' zijn.Hier volop sneeuwklokjes en tierelierende vogeltjes. Hoop wel dat het nog even gaat vriezen.Geniet van alle fijne dingen en vooral van de mensen die je weer ontmoet. Liefs van Angelie en Ineke

  • 01 Februari 2017 - 21:31

    Annie:

    Dat viel dus even tegen vandaag maar ondanks dat, wat lijk de natuur mij overweldigend mooi daar Fedde, dan is het hier maar een kale boel toch , maar ik geniet ook van ons mooie Friesland hoor!!Knap dat je nog aan ons hebt gedacht, nog bedankt he ! Vanmiddag weer opgepast , en Chris geniet van haar baan gelukkig !! Geniet jij nog maar even van alles , leuk om het te lezen wat je zo al doet allemaal . Lieve groet Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bothasig

om die blou van julle hemel....

opnieuw nog weer eens naar ZUID AFRIKA

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2017

it paed werom

21 Februari 2017

nog enkele uurtjes...

21 Februari 2017

een Lajos-Vari-dag...

20 Februari 2017

godsvrucht en grasland

19 Februari 2017

dubbel omheind
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 117424

Voorgaande reizen:

18 Januari 2018 - 02 Maart 2018

daar gaaaaaaat ie weer....!!!!

10 Januari 2017 - 22 Februari 2017

om die blou van julle hemel....

31 Mei 2016 - 14 Juni 2016

in het spoor van Marco Polo...

15 Januari 2016 - 03 Maart 2016

RUTH 1 :16b

18 Augustus 2014 - 04 September 2014

expeditie. TRIUM FRATERNITATUM

18 Maart 2014 - 17 April 2014

chaperonnade

25 Januari 2014 - 12 Februari 2014

down under II

27 September 2013 - 18 Oktober 2013

over de plas

02 November 2012 - 19 December 2012

hier is ek weer.. vir die zoveelste keer

08 Maart 2012 - 15 Maart 2012

levantreis

02 November 2011 - 18 December 2011

Mijn 16e trip naar my ou suid afrika

Landen bezocht: