terug in Kaapland - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu terug in Kaapland - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

terug in Kaapland

Door: zelf

07 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Bothasig

Bij schemer opgestaan en in de drukte van de vroege ochtend bracht Tolla mij op ongeveer 30 km oostelijk Windhoek om 7 uur bij het kleine vliegveld.
Rustig na inchecken door de controles en uiteindelijk op aanijzingen om 8 uur lopend naar het vliegtuig... !0 minuten later was iedereen binnen en kon de Airbus A319 lang niet vol de startbaan op.. Het was zo Duits om me heen ,dat ik later automatisch mijn " Kaffe, bitte" bestelde ..
Met een mooie draai naar rechts afscheid genomen van Windhoek met zijn Auasbergen. Op dit tijdstip was de lucht nog wolkenloos en was het uitzicht fabelachtig mooi . Hoge bergkammen en enorme erosie verschijnselen.
Na een uur kwamen we ter hoogte van de Visrivier, ,maar waarschijnlijk iest oostelijker gevlogen dan op de heenreis . Toen ik de steward vroeg waar we waren, zweefden we al boven de Oranjerivier en dus de grens met de Noorkaap-provincie..
Probeerde ook nu te ontdekken waar we waren,maar dat viel niet mee. Olifantsrivier met zijn stuwmeer ter hoogte van Clan William?? Ben er al een aantal keren langs gereden ,maar zeker was ik niet van de locatie
Wel later toen we de landingswending maakten bij Kaapstad ...Duidelijk de straten van Bothasig kunnen ontwaren..
En op die vertrouwde plek zit ik nu te tikken.. Thea haalde me op en bracht me voor 12uur nog thuis.. Rust en stilte . even geplonst , zwembad schoner gemaakt en straks komen de druktemakertjes weer thuis.. De katten heb ik ook nog niet gezien..

• 07 Februari 2017 - 14:13

Cor:

Leave Fedde ,do fluchtst wat af dat wurdt 3 moanne rest ast wer thus bist bliuwst hjir no wat langer of moast noch mear besites aflizze it sneit hjir lichtjes en it is gluopende kald doch mar efkes in lange underbroek oan foar joun sil wol kald weze op myn stoepke leafs fan cor

• 07 Februari 2017 - 17:47

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Wij houden het laag bij de grond en zien elke dag meer sneeuwklokjes hun kopjes opsteken.
    De vogels vliegen weer al zingend door de tuin.
    De mensen die zich buiten wagen herken je haast niet door de dikke verpakking.
    De wereld is hier nog steeds groen; geen vlokje sneeuw te bekennen ;het wordt niets met een sneeuwpop of sneeuwhut. Doe de groeten daar.
    Hartelijke groet van ons.