Clarence-rylaan - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu Clarence-rylaan - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

Clarence-rylaan

12 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Bekomen van de duikel-activiteiten werden om 11 uur de parasol, 2 klapstoeltjes en een grote koelbox ingeladen om na het ophalen van oma Susan (met grote zonnehoed gewapend ) door het al besproken Gordonsbaai te rijden tot op de zgn Clarence-rylaan, Deze weg voert aan de oostzijde hoog boven de Valsbaai in de uitlopers van de Hottentot-Holland bergen tot het eindpunt bij Hangklip ooit schuilplek van weggelopen slaven zoals de naam al zegt een overhangende rots. Prachtige route om in de winter walvissen waar te nemen, te surfen, waarbij nu ondanks de zwarte vlag met haai afbeelding--gehesen te teken van gevaar --toch mensen op de planken waren... Ons einddoel was Pringlebaai. Daar vlak bij de zandstrandje uitgeladen en heerlijk op de wind onder de parasol koffie gedronken. Victor en mijn persoon gingen opnieuw te water, wat beduidend kouder was dan dat van de vroege morgen in die Strand.... Prachtig helder en heb echt kunnen zwemmen....
Na ruim een uur opgebroken om in een restaurant ter plaatse natuurlijk vis (hake =een soort kabeljouw) en frites te gaan eten. met een Chardonnay uit Calitzdorp (bij Oudtshoorn ) Weer een ontdekking.. Afgesloten met Mozartkoek(= taart)van afwisselemd laagjes notenschuim en creme...
Het was bij aantrekkende westenwind ondertussen bewolkt geworden en toen we dan ook terugreden overeen korte bergpas kreeg opnieuw _net als jaren geleden het gevoel over de boomloze fjellen van Noorwegen te rijden..
Het was maar kort, want enkele kms verder verscheen de zon weer...
Na een thee bij oma Susan brachten Victor en Estella mij met mijn hebben en houden gisteravond tegen zonsondergang terug in Bothasig.. Daar heb ik voor het vroeg slapen gaan de Tafelbergkam gegroet..
Nu 7 uur hoor ik geluid .. de seuntjes zijn wakker en kan ik in mijn opa-rol...

• 12 Februari 2017 - 12:27

Cor:

efkes besykje

• 12 Februari 2017 - 12:36

Cor :

Leave Fedde ,hie myn stikje fannemoarn al klaer mar koe it net te plak krije no is it fuort en brgjin ik mar opnei it wie wat wiet ope dyk en ik twifele oft ik te swimmen soe no skynt de sinne en de snie is fuort mar tis wol hiel kald dus ik bin thus bliun it wie reedriden en de ned manliue winne alles wol in hiel ferskil mei dyn stranlibben bist no wer by thea bin benyd no dyn fiedere reisdoel hast noch 10 dagen te gean dyn orchideeke sjocht dr prachtig ut ik sit nou altyd bobbe te computerjen dat befalt goed winskje dy in goeie snein en leafs cor

• 12 Februari 2017 - 16:14

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Een rustige zonnige koude zondag. Een school/ kerk dienst bijgewoond. Erg leuk ,maar wel druk .
    De kinderen deden volop mee; Bijbellezen , bidden, zingen en collecteren wat resulteerde in een wirwar van collecte ponkjes.Doet er niet toe als de opbrengst maar goed is Er werden papieren appels aan een boom gehangen gemaakt door groep 3 ,waarop de dominee zei als het maar de goede boom is. Eva en de appel. . Bij de uitgang kregen we een appel van papier gemaakt wat refereerde aan de geestelijke vruchten die een mens in zijn leven kan voort brengen. Wij hebben bewondering voor het stil zitten van zeer kleine kinderen ,maar ook voor leerlingen van groep 8. Wij hadden ook moeite om stil te blijven zitten en waren blij dat we eruit mochten.
    Een hartelijke groet aan allen van ons beiden