oude en nieuwe badgasten.. - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu oude en nieuwe badgasten.. - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

oude en nieuwe badgasten..

Door: zelf

25 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Ondanks/dankzij? de temperaturen van boven de 35 toch heerlijk kunnen acclimqatiseren.
Gister was er in de morgen regen en verdween de erge warmte.
Ook kregen we temaken meteen stroomstoring die een half etmaaal duurde. was dus zinloos naar dit internetcafe te gaan..
Dan nu mijn belevenissen.
Eigenliojk niets bijzonders bahalve dan dat we Nicht Annie en haar man Hannes en mijn persoon op zaterdagmorgen als eeerst naar het graf van Ida zijn gegaan.Ze ligt op de begraafplaats waar ook oom Sytse en tante Yt zijn.
Zondagse kerkgang bij de Nederduits Hervormdes in een stampvolle kerk..
en voor het overige..
rustig aan : om 6.30 een wandelingetje door het naburige woonwijkje Heuwelkruin, gevolgd door ochtendplons..
Ontbijt en koffie en maaltijden zijn lang vanwege het bijpraten.
In de middag bij de grootste hitte zoek ik de rietgedekte lapa op voor dut en lees en plonswerk. Na een aantal Verdiepings van Trouw zijn een veehouderstijdschrift eneencompilatie van kerkelijke artikelen aan de beurt.
Soms wordt ik gestoord door een licht gespetter.
Een vogel die "mijn" zwemwater oppervakkig beroert..
Jaarlijks maak ik dit mee maar nu was er een nieuwe gast de vorksteertspreeu... maar ook later oude bekenden zoals de bruinrode vliegenvanger en de visvanger(ijsvogel) de laatste had zijn aanwezigheid al aangekondigd door zijn roep..
Kortom geen schokkend nieuws ...
Ben gewoon thuis..

• 25 Januari 2018 - 09:01

Anneke Boogaard:

wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen en daardoor voel ik me ook al een beetje thuis bij jouw geliefde Zuid Afrika. Geniet ze .!!!!

• 25 Januari 2018 - 09:15

Annie:

Ja gewoon thuis , maar heerlijk toch , het blijven de kleine dingen he Fedde een vogel die de zwemvijver licht beroerd , heerlijk , even wat lezen de warmte weer voelen , een regenbui , hoe fijn kan alles zijn . Blijf genieten hé . Lieve groet Annie

• 25 Januari 2018 - 10:26

Cor:

Fyn dast tyd hast om bij te kommen tis no al wer in wike lyn De alvestedetocht is fier , juster wie it hjir 14 grad wol net sa waerm as by dy mar iit kin dr op troch Wie juster nei it theater foarstelling fan moderne duns it wie prachtig allinne heart dr moderne musik bij en myn neie earen funen dat net maklik fierder bart hjir net safolle ik libje in restich libben allinne de kommende dagen alle junen theater fermeitsje dy mei dyn plons en alles leafs, cor