leven in gemeenschap van .. toiletpapier en suiker - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu leven in gemeenschap van .. toiletpapier en suiker - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

leven in gemeenschap van .. toiletpapier en suiker

Door: zelf

10 Februari 2018 | Zuid-Afrika, White River

Of het nu kwam door het eten van 2 vetkoeken( grote ovale oliebollen) gevuld met pattie (een hamburgerachtige schijf) of door de heerlijke papayavruchtensalade .... had vanmorgen vroeg behoorlijke aandrang.. Maar op het gastentoilet bleken zowel de pas aangebroken wc-rol als het bakje met de reserverollen leeg.... Mijn medegebruikers de gisteren vertrokken Pretorianen zouden toch niet hun aanhanger met fauteuiltjes opgevuld hebben met...???
Toen Klara bij het opstaan door mij werd ingelicht over het opgetreden manco was haar reactie .. : Het lijkt wel of ze het vreet.
Ze staat dan model voor de al jaren aanwezige meer gepigmenteerde huishoudelijke hulp...( ter vergelijking mijn zwaar verdonkerde onderstel baart ook soms reacties , die van mijn kant bevestigd worden door een opmerking dat ik vanaf mijn geboorte al zwaardere huidkleuring bezit..
Van welke kant dat komt? Klara heeft een foto uit 1913 waarop opa Jurjen ook duidelijk een donkerder gezicht heeft.. Komt dus van die kant??
Kwartierstaatonderzoek heeft mij nog nooit iets bijzonders opgeleverd. dus een erfelijke mutatie ..
Hoe dan ook ... blijkbaar een andere manier van denken.. bepaald geen omdenken ,want hoe was die spreuk ook al weer ?
Gebruiker denk bij 't laatste vel toch niet die na mij komt die redt het wel..
Nu komt bij mij al schrijvend boven dat Boudi ook vaak sprak van een enorme suikerbehoefte . Zit er daarom een slot op de kast ,waar Klara haar suikerbussen bewaart??

• 10 Februari 2018 - 09:45

Cor :

ja,ja in minsk makket wat mei yn fiere lannen.Hjir is it restich de froast set net troch, snie is dr eins ek net fallen It itentsje mei Evelien wie tige slagge. Juster nei de BSA yn de pause noch wer efkes nei it teater Ben krige in lintsje is no ridder yn de orde van o.n hy wie dr wol wys mei Hjoed bart dr net folle sil aanst nei it reedriden sjen fan de o.s. en fierder joun noch 1 keer BSA dab haw we dat wer houn. Noflik wiekein, fermeitsje dy groetnis ek oan Klara leafs,cor

• 10 Februari 2018 - 17:52

Nel En Tsjerk:

Hoi Fedde,
    Het duurde even, maar we hebben je gevonden, op de een of andere manier lukte het eerst niet.
    En nu alles achter elkaar gelezen, dat is ook gezellig.
    Heerlijk lijkt het ons, de natuur en de bevolking en het genieten van een " plons"!

Hier beetje zon, koude wind. De griep net voorbij in huize Dijkstra, we zien uit naar het voorjaar.
    Lieve groet en geniet, val niet van de kansel

• 10 Februari 2018 - 19:48

Jens En Betty:

Hallo broer,
    Hier is alles goed, hoewel de griep in het noorden de meeste slachtoffers maakt.
    Deze week was r bijna elke dag zon, dus even een fietstoertje maken.
    Er zijn al weer krokussen en sneeuwklokjes, dus de maeitiid komt eraan.
    Op de Ryptsjerksterpolder hebben ze toch nog een streek kunnen zetten. Enkelen kwamen met een kletspoot thuis, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Dirk en Renata zijn vanavond niet in de bak {Blokhuispoort} vanwege wangedrag, maar uit eten en gaan dan naar een voorstelling van Marijke Meu.
    We wensen je een goed weekend en een fijn verblijf bij Klara.
    Een dikke tut voor jullie beiden.

• 11 Februari 2018 - 13:38

Gerben En Botty :

Hoi Fedde ,
    We hebben je gevonden ,leuk om je reis zo een klein beetje mee te maken
    Hier is alles prima ,lekker koud maar gelukkig droog
    Het lijkt ons geweldig zo'n prachtig reis te mogen maken
    Wat zul je daar genieten van al die pracht en gezelligheid
    Fijne tijd daar en een dikke tut van ons
    Kijke uit naar je volgende verhaal