de Oostkaap opgezocht. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu de Oostkaap opgezocht. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

de Oostkaap opgezocht.

Door: zelf

21 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Walmer

In donker om 5 uur opgestaan. De koffer stond al klaar. Tegen half zes belde Hein voor mij een Uber-taxi en die kwam 10min later voorrijden . Afscheid genomen en tegen het toen al drukke ochtendverkeer richting Kaapstad in naar het 14 km verder oostelijk gelegen Bellville. De contouren van de Simonsberg tegen de helder wordende ochtendhemel waren schttterend en lager gelegen rechtsachter ons flonkerden nog de lichtjes van de Kaapse vlakte met als afsluiting het silhouet van de Tafelberg..
Was ruim op tijd voor de Intercape bus met eindbestemming op 750km Port Elizabeth...
Bij het doorkruisen van de Hottentot- Holland bergen.. (ruim een uur na vertrek.) raakten we in de bewolking en die verdween voor de rest van de 12 uur durende rit niet meer...
Jammer, want juist die tocht langs de verschillende bergketens maakt voor mij de lange zit tot een attractie .. Ook het gedeelte van de Tuinroute ,dat anders boeiend is door de bloemen was nu grauw en somber. Soms waande ik me bij een blik naar de kloven eerder in Noorwegen..
Bij de verfrissingsstop thv van de Stormsrivier begon het te miezeren en dientengevolge heb ik de loop over de brug en de blik in de kloof deze keer kort gehouden..
Tegen schemering even na zevenen uitgestapt bij de eerste halte in PE. Andre stond al te wachten en" ontvoerde "me naar zijn school.
waar hij als scholhoofd moest zijn vanwege de interscholaire aflsuiting van het sportonderdeel athletiek. en dan wel te verstaan het hardlopen.
Kon mooi de benen strekken tijdens het gadeslaan van de jonge dravertjes .. Om 8 uur was het gedaan en was er nog een buffetje voor het personeel.. Allerlei hartige hapjes met -voor mij- ter afsluiting een koeksister.. (in olie gebakken deegspiraaltje , dat daarna in stroop wordt gedoopt.. superzoet..)
Uiteindelijk naar huis en deels bijpraten en tegen 10 uur erin..
Nu zit ik op de Stettelaarsschool .. zoals vanouds ..te schrijven in het computerlokaal..
Ps als plek heb ik Walmer opgegeven... Iets nauwkeuriger als zijnde een zuidelijke voorstad van Port Elizabeth er tegenover gelegen aan de andere kant van de Baakenskloof.. Als op de kaart de vergroting wordt gedaan is de school te vinden op de hoek van de 4e laan en Fordycestraat.. Zou zo graag dat nauurgebiedje in willen ,maar dat kan niet uit veiligheidsoverwegegingen..

• 21 Februari 2018 - 15:53

Cor:

dr is in skriuwer oan dy ferlern gien do skriuwst sa byldzjend oer it lanskip dat ik hast neist dy yn e bus sit spitich dast it net trofst mei it waar Bist no wer op dyn plak bij dyn boetie en syn skoalle miende dat Andre al ophalden wie dus net as stoppet er op e dei dat hy 65 wurdtDe foarstelling juster foel my net ta 4 nochal hysteriske froulju wie wat te folle fan it goeie joun in dunsfoarstelling ien elts gefal restiger Ha mei help fan E in leuke bril utsocht ik bin dus sa goed as nei earen en eagen ast werom bist Fermeitsje dy yn P.E doch Andre en ruth de groetnis leafs fan cor

• 21 Februari 2018 - 18:02

Betty En Jens:

Hallo Fedde!

Een mooi verslag van een inspirerende reis!
    Leuk om weer even te snuiven aan de wereld van het onderwijs.
    Die koeksisters komen ons bekend voor.
    Hier alles goed. Er zit vorst in de lucht en de wind gaat transportkoude uit het oosten aanvoeren.
    Dus we duiken diep onder het dekbed.
    Ook gelezen dat de nieuwe president de blanke boeren wil verdrijven van hun land, maar wel zonder geweld.
    Een hartelijke groet aan André en veel reisplezier!